اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه قائم استان سمنان:

کار و کارگر پایه‏های اساسی اجتماع اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: در هیچ دین و آیینی به اندازه دین مبین اسلام به اهمیت و جایگاه کار و کارگر پرداخته نشده است، چرا که کار و کارگر از پایه‌های اساسی اجتماع اسلامی هستند.

کار و کارگر پایه‏های اساسی اجتماع اسلامی هستند

مرتضی احمدیان امروز به مناسبت روز جهانی کارگر و روز بسیج کارگری در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان افزود: پیامبر اسلام(ص) یعنی برترین موجود و بالاترین شخصیت اسلام بر دستان کارگر بوسه می‌زند و سفارش می‌کند به دلیل اهمیت و حفظ شأن او، تا عرقش خشک نشده دستمزدش را پرداخت و وی را تکریم کنید.

وی بیان داشت: به تبع دین اسلام و سفارشات آن، جمهوری اسلامی ایران که پیام‌آور اسلام ناب در سرزمین ایران بوده و برای جهانیان و مظلومین اهمیت قائل است، بر جایگاه کار و کارگر تأکید فراوان دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان تصریح کرد: قشر عظیم و شریف کارگران‌ در نظام اسلامی کارآیی خود را به اثبات رسانیده‌اند، چه در بُعد تولید و تقویت اقتصاد کشور و افزایش بهره‌وری در کار، چه از حیث مسائل فرهنگی و چه از لحاظ نگهبانی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات کارگران قابل تقدیر است.

احمدیان یادآور شد: یادمان هست که در ایام دفاع مقدس علاوه بر رده‌های صنفی، کارگران در جنگ نقش مؤثری در کسب پیروزی‌های مکرر داشتند و در عملیات‌ مختلف، در رده‌های فرماندهی جنگ نیز بسیار بودند، از فرماندهانی که در کسوت کارگری، هدایت یگان‌های مهمی را عهده‌دار شدند و جنگ و ملت ایران را مدیون فداکاری و دلاوری‌های خود کردند.

وی خاطرنشان کرد: وجود حدود 15 هزار شهید کارگر در کشور مؤید نقش آنان در دفاع مقدس است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: شهید بزرگوار "برونسی" نمونه بارز افراد وارسته‏ای بود که از میادین کارگری آغاز کرده و در میادین جنگ و دفاع مقدس با فدا کردن تمام هستی خود به اثبات رساند که شغل افراد مهم نیست و این بصیرت و عمق اعتماد و اراده آنهاست که می‌تواند تأثیرگذار باشد و کارگران ما همه این چنین هستند.

احمدیان افزود: در حال حاضر نیز کارگران عزیز و شریف ایران اسلامی در پی آن هستند که با تأسی به روح بلند شهدای بزرگوار جامعه کارگری، سهم و نقش خود را در دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران ایفا کنند.

وی تصریح کرد: آشنایی کارگران با روحیه جهادی و شهادت‌طلبی و تفکر بسیجی و آمادگی آنها به منظور دفاع از انقلاب و کشور عزیزمان ایران، در ابعاد مختلف اعم از سخت و نرم چه در زمینه‌های نظامی و چه در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی از بزرگ‌ترین اهداف تشکیل بسیج کارگری است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه مدیران صنایع و کارگران می‏دانند که ایجاد و حفظ آمادگی در زمینه‌های مختلف یک تکلیف انقلابی است، گفت: مدیران باید زمینه این آمادگی را برای کارگران مهیا کنند و کارگران با پشتوانه مدیران و تلاش مجدانه خود از این فضای به وجود آمده نهایت استفاده را در ارتقای آمادگی و توان خود در دفاع از نظام ببرند.

احمدیان اظهار داشت: این امر مهم با بسیج امکان بیش‌تری می‏یابد؛، باید تلاش همه‌جانبه‌ای برای تشکیل و توسعه بسیج و تفکر آن در بین مدیران صنایع و کارگران انجام شود و با سازماندهی کارگران در بسیج زمینه اشاعه تفکر بسیجی را فراهم کرد.

وی تأکید کرد: قطعاً نهم اردیبهشت‌ماه، یعنی روز بسیج کارگری می‌تواند الگوی مناسبی در مقابل نظرات سوسیالیستی و لیبرالیستی باشد که کارگر را فقط برای کار می‌خواهند و دنیا و آخرت هیچ جایگاهی در این طرز تفکر ندارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: باید با توجه به قشر عظیم کارگر و شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در آنها و استفاده درست از آن، الگویی جهانی و اسلامی از کار و کارگر به جهانیان ارائه کنیم.

احمدیان تصریح کرد: باید توجه داشت همان‏طور که در سال گذشته یعنی سال جهاد اقتصادی، کارگران ما و مدیران صنایع و همه مردم، در این جهت تمامی تلاش خود را کردند و تأثیرات و پیشرفت‏های خوبی را هم در سطح اجتماع شاهد بودیم، باید در سال جاری نیز از تمامی ظرفیت موجود در قشر بزرگ و زحمتکش کارگران و صنایع استفاده کرد تا شعار محوری سال را که تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گرفته محقق شود.

وی گفت: بدانیم در این مسیر نیز خون پاک 15 هزار شهید کارگر یاریگر ما خواهد بود و البته این نیز جهاد دیگری است که حضور امثال شهید برونسی را با همان روحیه جهادی می‌طلبد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول