اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد بویین‌زهرا:

اهتمام جدی به احکام دینی سبب تحکیم بنیان‌های اجتماعی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین‌زهرا گفت: اهتمام عملی و جدی‌تر به احکام دینی و سفارشات دینی در سطح جامعه سبب تحکیم بنیان‌های اجتماعی و پیوند نا‌گسستنی جوانان با تعالم ناب اسلامی می‌شود.

اهتمام جدی به احکام دینی سبب تحکیم بنیان‌های اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، حجت‌الاسلام مهدی عباسی عصر امروز در همایش عفاف و حجاب که با حضور ابوالفضل طاهر‌خانی فرماندار بویین‌زهرا، حجت‌الاسلام محمد‌همایون زرینه امام جمعه شهرستان بویین‌زهرا و نیز تعداد 400 نفر از دانش‌آموزان دختر دوره راهنمایی و متوسطه مدارس بویین‌زهرا در سالن همایش‌های مجتمع ولایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین‌زهرا برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن‌کریم به مسلمان سفارش کرده که همواره در مسیر تعالیم صحیح حرکت کرده و لحظه‌ای از یاد آخرت و مرگ فاصله پیدا نکنند.

مهدی عباسی افزود: انسان‌ها مصمم هستند که با حفظ تقوا و روحیه پرهیز‌کاری در درون خود زمینه دست‌یابی به کمال الهی را فراهم کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین‌زهرا تصریح کرد: هر زمان که افراد از یاد خداوند متعال و قیامت غافل شوند، سبب خسران و زیان جبران‌ناپذیر آنها می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: تقویت روحیه خود‌سازی و دوری از هوا و هوس در زندگی فردی و اجتماعی سبب نزدیکی به خداوند متعال و کسب فیوض معنوی در انسان می‌شود.

وی با طرح سؤالی پیرامون چرایی واجب شدن حجاب در قرآن کریم برای بانوان و همچنین تأکید علمای دینی بر حفظ حریم عفاف در جامعه عنوان کرد: دوری جامعه از فساد‌ها و امراض مختلف اجتماعی و ایجاد فضای معنوی و سالم در جامعه از عوامل اساسی و مهم دین اسلام به ویژه قرآن کریم به مسئله حجاب و عفاف بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین‌زهرا در ادامه با اشاره به افسار گسیختگی‌های خانوادگی و اجتماعی در بین جوامع غربی و لزوم اجتناب از الگوگیری از آنان تصریح کرد: کشور‌ها و جوامع غربی و آمریکایی امروز در مرداب فساد‌ها و آفات اجتماعی غرق شده‌اند و نمی‌توانند خود را از آن خارج کنند.

عباسی ادامه داد: اهتمام عملی و جدی‌تر به احکام دینی و سفارشات دینی در سطح جامعه موجب تحکیم بنیان‌های اجتماعی و پیوند ناگسستنی جوانان با تعالیم ناب اسلامی می‌شود.

وی عنوان کرد: امروز نهاد‌ها و مراکز فرهنگی و دینی در کشور موظفند با طرح ایده‌های مطلوب و ابتکاری در زمینه نشر مسائل اعتقادی، عرصه را برای جذب جوانان و دانش‌آموزان به سمت آموزه‌های دینی را مهیا کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین‌زهرا بیان کرد: برپایی همایش‌ها و محافل فرهنگی نیز در پیشبرد اهداف عفاف و حجاب در کشور مؤثر است.

عباسی ادامه داد: لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه عفاف و حجاب در سطح جامعه و تولید محتواهای سالم و غنی برای اقشار مختلف جوانان به ویژه دانش‌آموزان سبب حرکت تدریجی جامعه به سوی تعالی دینی می‌شود.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: در سال جدید باید با همت و کوشش عملی‌تر در عرصه‌های فرهنگی زمینه تحقق کامل منویات مقام معظم رهبری در مقوله فرهنگی را در کشور ایجاد کنیم.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول