اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودبار:

ترویج آموزه‌های دینی در مساجد ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه رودبار گفت: ترویج آموزه‌های دینی در مساجد امری ضروری است.

ترویج آموزه‌های دینی در مساجد ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام مسعود داودی بعد از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) روستای جلالده خورگام این شهرستان با اشاره به آیه‌ای از سوره مبارکه توبه، اظهار داشت: کسانی می‌توانند مسجد را آباد کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند.
وی ادامه داد: خانه‌های معمولی که برای خودمان می‌سازیم سرپناهی برای ماست اما خانه‌ای که به عنوان مسجد و خانه خدا می‌سازیم چند وجه برای انسان دارد.
امام جمعه رودبار با بیان اینکه مسجد مرکز عبادت است و  موجب رونق و برکت هر منطقه می‌شود، ادامه داد: احداث مسجد مسئولیت‌ها را بیشتر می‌کند و مسجدی که ساخته شد باید درهایش باز باشد و در آن نماز اقامه شود و آموزه‌های دینی ترویج پیدا کند.
وی با اشاره به روایات قرآنی، تصریح کرد: هر کس برای توسعه مسجد به اندازه خوابیدن یک جای کبوتر و مرغ سهم داشته باشد خداوند خانه‌ای در بهشت برایش می‌سازد.
داودی بیان داشت: با توجه به اینکه در مملکت اسلامی و در حاکمیت اسلام هستیم اما هنوز مراکز مذهبی از یک مظلومیتی برخوردارند.
بخشدار خورگام نیز در این مراسم اظهار داشت: بخش خورگام با 11 هزار جمعیت و 26 شورای اسلامی یکی از بخش‌های چهارگانه شهرستان به شمار می‌رود.
محمد موثقی امینی، از اختصاص دو دهیاری به بخش خورگام خبر داد و گفت: با اختصاص این تعداد دهیاری، 17 روستای خورگام صاحب دهیاری می‌شوند.
وی، آب و راه را مهم‌ترین مشکلات بخش خورگام عنوان کرد و افزود: اقدام‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر آبرسانی پنج روستا در بخش خورگام نیمه تمام مانده است، خاطر نشان کرد: روستاهای چهارمحل، نوده، شیرکده، پس طالکوه، شاه شهیدان و سپستانک جزو این روستاها هستند.
وی از «پشتکلا» به‌عنوان روستای جدید برای پروژه آبرسانی نام برد و افزود: با برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار پروژه آبرسانی به این روستا آغاز می‌شود.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول