اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان تأکید کرد:

‌احیای آموزه‌های دینی توسط هنر نمایش

خبرگزاری فارس: ‌استاندار کرمان گفت: یکی از وظایف هنرمندان جایگزینی ناهنجاری‌های اجتماعی با آموزه‌های الهی و دینی است.

‌احیای آموزه‌های دینی توسط هنر نمایش
‌به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه بیست و دومین جشنواره تئاتر استان کرمان اظهار داشت: احیای ارزش‌هایی که این نظام الهی به دنبال آن است از دیگر وظایف هنرمندان به ویژه فعالان عرصه نمایش به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: یک فرد هنرمند با ارائه هنر خود می‌تواند بهترین‌ها را در جامعه ماندگار کند، در تئاتر مخاطب در روبه‌روی ‌بازیگر قرار دارد و بازیگر باید با ‌احساس تمام نقش خود را ایفا کند و آن را انتقال دهد.
نجار یکی دیگر از وظایف هنرمندان عرصه نمایش‌ را ترویج روحیه، گذشت، ایثار وفداکاری به جامعه دانست و با تأکید بر اینکه هنرمندان عرصه نمایش نباید وقت خود را به بطالت بگذارنند، افزود: مبادا در این عرصه تلاش کنید، اما نتوانید بر مخاطب خود تأثیر بگذارید.
نجار در مورد عدم وجود مکانی برای فعالیت‌های هنری به ویژه نمایش گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان باید مورد توجه باشد.
استاندار کرمان تصریح کرد: یکی از هنرهای ما باید استفاده از ظرفیت‌های موجود باشد، هنرمند هیچگاه برای فضا و مکان منتظر نمی‌ماند و از ظرفیت‌های موجود به بهترین نحو استفاده می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: هنرمندان می‌توانند با ارائه هنر فاخر ناهنجاری‌های اجتماعی را کنار بزنند و هنجارها و آموزه‌های الهی را جایگزین ‌آن
کنند.      
به گزارش فارس، معاون مالی و اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این آیین با اعلام حمایت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌از گروه‌های ‌هنری شهرستانی گفت: امیدواریم طرح حمایت از گروه‌های هنری از سوی وزارت ارشاد ‌در سال جاری اجرایی شود.
محمد‌مهدی فداکار با قدردانی از حمایت‌های استاندار کرمان در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری افزود: فعالیت‌های فرهنگی و هنری متعدد در استان کرمان نشان از پویایی در حوزه فرهنگ و هنر است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول