اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان:

ارائه آموزه‌های دینی یکی از راه‌کارهای کاهش آمار خودکشی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه آموزه‌های دینی یکی از راه‌کارهای مقابله با افزایش خودکشی در جامعه است، گفت: باید زمینه تقویت آموزه‌های دینی در جامعه هدف تقویت شود.

ارائه آموزه‌های دینی یکی از راه‌کارهای کاهش آمار خودکشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، موسی متوسلین بعد از ظهر امروز در همایش خودکشی و رفتارهای مرتبط با آن که در سالن همایش‌های بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان برگزار شد، اظهار داشت: خودکشی به معنی گرفتن شدن جان یک انسان سال‌های سال است که روح بشر خانواده و اجتماع را آزار می‌دهد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان تاکید کرد: هر چه جامعه جهانی پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر می‌شود، ‌خودکشی‌ها هم در بین انسان‌ها پیچیده‌تر شده و افزایش یافته می‌یابد.

وی اختلالات روانی، فرار از شکست، احساس گناه، مجازات و احساس درماندگی را از جمله دلایل خودکشی اعلام کرد و گفت: با توجه به آمارهای اختلالات روانی در جوامع باید نگران عواقب آن برای بشریت بود.

متوسلین با اشاره به اینکه آمارهای متناقضی از خودکشی‌ها در کشور وجود دارد، نبود یک جامعه آماری قابل اتکا را یک نقص برای کشور اعلام کرد.

وی دلیل افزایش آمارهای خودکشی در جامعه را دور ماندن از آموزه‌های دینی عنوان کرد و گفت: اگر دین به صورت درست آموزش داده شود آمارهای خودکشی هم کاهش می‌یابد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه جامعه‌شناسان فشارهای اجتماع را یکی از دلایل خودکشی می‌دانند، افزود: این قبیل افراد در واقع قربانیان اجتماع هستند که می‌توان با افزایش رضایت آنها از زندگی، آنها را تشویق به ادامه زندگی کرد.

وی بر ضرورت تلاش مسئولان و به تبع آن برای کاهش پدیده مضموم خودکشی در جامعه تاکید کرد و گفت: تدوین آئین‌نامه‌هایی برای کمک به افراد در معرض خطر خودکشی، بالا بردن آموزه‌های دینی به ویژه قرآن و هر راه کاری که بتواند به جامعه هدف کمک کند باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول