اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان:

در زمینه آموزه‌های دینی در مقطع ابتدایی کم کار کرده‌ایم

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان گفت: ما در زمینه آموزه‌های دینی در مقطع ابتدایی کم کار کرده‌ایم.

در زمینه آموزه‌های دینی در مقطع ابتدایی کم کار کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی مظاهری بعد از ظهر امروز در همایش تحول بنیادین در جمع معلمان ابتدایی ناحیه 1 همدان اظهار داشت: استکبار جهانی برای اینکه نظام ما را دچارتزلزل کند برنامه‌ریزی‌های بسیاری کرده و برای اینکه حضور ما را در صحنه کاهش دهد هزینه‌های کلانی گذاشته اما موفق نشده است.

وی بیان داشت: فیلمسازان هالیوود هزینه‌های گزاف می‌کنند و فیلم‌هایی می‌سازند تا دین و مذهب را در اذهان مسلمانان خراب کنند و ذهن و فکر فرزندان ما را  از دین خارج کنند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 1 همدان خطاب به مسئولان افزود: ما برای دین و مذهب فرزندان و دانش آموزان چه کار کرده‌ایم؛ با ساختن این فیلم‌ها رسالت ما زیاد می‌شود چرا که پرورش و آموزش در دستان شماست و شما باید کاری کنید که دانش‌آموز هنگامی که وارد دبیرستان می شود نخواهد که دینش را دین دیگری تغییر دهد.

وی اذعان کرد: وقتی که ما آموزه‌های دینی را در پایه محکم کنیم دیگر نیازی نیست نگران باشیم که دانش‌آموز در دبیرستان خواهان تغییر دینش باشد.

مظاهری ابراز داشت: یکی از حرکت‌های تحول بنیادین در آموزش و پرورش نهضت ملی حفظ قرآن است که تا کنون ما در این حوزه کم کار بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: اگر دقت کنیم می‌بینیم که در عربستان فرزندانشان بعد از دیپلم حافظ قرآن هستند اما دانش‌آموزان ما بعد از دیپلم چگونه  هستند؟

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 1 همدان تصریح کرد: ما باید حرکت کنیم و آموزه‌های دینی را هر چه بیشتر در جامعه ترویج دهیم و تشویق و ایجاد انگیزه کنیم و بدانیم قلبی که جایگاه قرآن است در آن شیطان نفوذ نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین کار برای شروع در مرحله اول این است که باید معنویات را سرلوحه کارمان قرار دهیم و بدانیم که بحث تحول از مهم‌ترین بحث‌های دولتمردان در دنیا است و باید به آن توجه شایانی صورت پذیرد.

مظاهری در ادامه گفت: کشور‌های دنیا موفقیت خودشان را مدیون تحول در آموزش و پرورش هستند چرا که کشوری که آموزش و پرورش موفق داشته باشد در تمام عرصه‌های سیاسی و فرهنگی و ... موفق عمل می‌کند.

وی در پایان اظهار داشت: یکی از ابزارهای لازم در نظام تعلیم و تربیت این است که تحول در آن مداوم باشد، آموزشی که در آن تحول مداوم نباشد نمی‌تواند دولت و کشور قوی داشته باشد.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول