اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) گرگان:

مصونیت از ناهنجاری با تقویت آموزه‎های دینی محقق می‎شود

خبرگزاری فارس، مدیر سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان گرگان گفت: مصونیت از ناهنجاری و آسیب‎های اجتماعی با تقویت آموزه‎های دینی در جامعه محقق می‌شود.

مصونیت از ناهنجاری با تقویت آموزه‎های دینی محقق می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدصادق پورقاسم شامگاه یکشنبه در جمع مردم در سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) گرگان اظهار داشت: نباید بگذاریم تا سنت حسنه وقف در جامعه مظلوم واقع شود و برای ترویج و گسترش آن باید بکوشیم.
وی با اشاره به گزارش عملکرد مالی بقعه سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان گرگان تصریح کرد: در طی مدت 60 ماه که این بقعه زیر نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مدیریت می‎شود جمعاً مبلغ 7 میلیارد و 397 میلیون و 370 هزار ریال با میانگین درآمد 120 میلیون ریال در ماه برآورد شده است.
مدیر سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) گرگان خاطر نشان کرد: بر اساس کارشناسی به عمل آمده و اظهارات متصدیان قبلی بقعه، جمع نذورات سقاخانه از سال 1378 تا سال 1385 مبلغ 557 میلیون و 183 هزار و 50 ریال با میانگین درآمد ماهانه 9 میلیون ریال عنوان شده که میانگین درآمد حاصله در مقایسه با مدیریت سقاخانه، تفاوت کاملاً آشکاری را نمایان می‎کند.
پورقاسم به اقدامات عمرانی سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) اشاره کرد و یادآور شد: توسعه فضای داخلی سقاخانه برای بهره‌برداری بهتر، تعمیر و مرمت فضای داخلی سقاخانه، گچ‎کاری فضای داخلی سقاخانه، ساخت آشپزخانه بهداشتی و تجهیز آن، ساخت آبدارخانه بهداشتی، ارتقای سیستم‎های گازرسانی، آب‎رسانی و برق‎رسانی از اقدامات این سقاخانه بوده است.
وی ادامه داد: نصب برج نور در محوطه سقاخانه، حفر چاه فاضلاب برای دفع فضولات احشام نذری ذبح شده، بهسازی سرویس بهداشتی، خرید سیستم صوتی، رفع مزاحمت‎های بهداشتی در فضای داخلی و انباری سقاخانه، نصب دوربین مداربسته بر اساس دستورالعمل سازمان و نصب ال‎سی‎دی در محوطه بیرون سقاخانه برای پخش مراسمات مذهبی از دیگر اقداماتی است که در این بقعه متبرکه انجام شده است.
مدیر سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) گرگان به عملکرد فرهنگی این بقعه اشاره کرد و ابراز داشت: ساماندهی توزیع نان و ماست نذری بین مردم با رعایت موازین شرعی و بهداشتی، تهیه جهیزیه نوعروسان، برگزاری مراسم ویژه محرم و صفر و سایر مراسمات مذهبی و ملی به منظور ترویج سیره اهل بیت (ع) و توسعه فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی از برنامه‌هایی بوده که در این مکان متبرکه انجام شده است.
پورقاسم متذکر شد: تهیه و توزیع سبد کالا و اهدا به افراد بی‌بضاعت و نیازمند، توزیع اقلام و مواد غذایی به موسسات خیریه و مراکز نگهداری سالمندان، برگزاری دوره آموزشی اوقات فراغت با عنوان نشاط معنوی، ارسال پیامک مناسبتی، تاسیس کتابخانه و تجهیز آن به 2 هزار جلد کتاب، ایجاد درمانگاه صلواتی در مناسبت‌های خاص، راه‎اندازی اینترنت پرسرعت برای استفاده رایگان زائران، استقرار ایستگاه پلیس از دیگر برنامه‎های این سقاخانه بوده است.
انتهای پیام/ن۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول