اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون فرماندار نمین مطرح کرد؛

کاهش آسیب‌های اجتماعی با تقویت آموزه‌های دینی

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار نمین گفت: تقویت آموزه‌های دینی و مکتبی آسیب‌های اجتماعی را به حداقل ممکن کاهش داده و تعدیل می‌کند.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با تقویت آموزه‌های دینی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی سیفی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان نمین با بیان اینکه تقویت آموزه‌های دینی و مکتبی آسیب‌های اجتماعی را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد، اظهار داشت: ما در کنار این امر باید تبلیغ و اطلاع‌رسانی عموم خانواده‌ها را نیز افزایش دهیم تا خود آنها در مرحله اول از وقوع و بروز پیشامدهای نامناسب اجتماعی و آسیب‌های تهدیدآمیز ممانعت کنند.
وی تصریح کرد: هر چه قدر در جامعه مبانی ارزشی، معنوی، معرفتی و مکتبی با گستردگی بیشتر توسعه پیدا کند به همان میزان آسیب‌های ناشی از برخوردهای غلط اجتماعی به حداقل رسیده و حتی تبلیغات کور دشمن نیز به نتیجه‌ای نمی‌رسد.
سیفی مهم‌ترین علت آسیب‌ها را ناآگاهی خانواده‌ها، فقر و نداری و برخی ناملایمتی‌های اجتماعی توصیف کرد و افزود: در این زمینه باید تلاش کنیم تا بسترهای افتادن افراد به دام آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد.
معاون فرماندار نمین سالم‌سازی جامعه از آسیب‌ها و تهدیدها را بسیار ضروری و حائز اهمیت توصیف کرد و ادامه داد: ‌در حوزه شیوع مواد مخدر نیز فرهنگ‌سازی مقدم بر پیش‌بینی و پیشگیری است.
به گزارش فارس، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نمین نیز عامل اصلی و ریشه بسیاری از جرائم و بزه‌های اجتماعی را اعتیاد اعلام کرد و گفت: بیشتر معضلات و آسیب‌های اجتماعی با درمان اعتیاد قابل رفع شدن است.
علیرضا قادری خاطر نشان کرد: ما در این حوزه به فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی خانواده‌ها از طریق رسانه‌ها امیدوار هستیم و در کنار آن برخورد شدید با قاچاقچیان را نیز در دستور کار قرار دادیم.
وی تصریح کرد: هر اندازه فرهنگ‌سازی صحیح برای دوری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر انجام شود به همان میزان تقاضا و روی آوردن به آن آسیب و تهدید به حداقل می‌رسد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نمین گفت: دستگاه قضایی مصمم است بدون کمترین گذشت با عاملان و اصلی‌ترین بازی‌گردانان مواد مخدر برخورد قاطع و همه‌جانبه داشته و با سوداگران مرگ مبارزه کند.
به گزارش فارس، در این جلسه جانشین فرماندهی انتظامی نمین نیز از دستگیری 26 نفر تهیه و توزیع‌کننده مواد مخدر در دو ماه گذشته خبر داد.
حسن شریفی افزود: این افراد سرکردگان تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان نمین بودند که با تلاش مأموران مبارزه با مواد مخدر دستگیر شدند.
وی از تشکیل 22 پرونده مبارزه با مواد مخدر در نیروی انتظامی و ارجاع آن به مقامات قضایی خبر داد و اضافه کرد:‌ در همین مدت بیش از نیم کیلو مواد مخدر صنعتی و سنتی در شهرستان نمین از قاچاقچیان و مصرف‌کنندگان به دست آمده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول