اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش:

تحول بنیادین آموزش و پرورش بر آموزه‌های دینی استوار است

خبرگزاری فارس: دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نگاهی که در آموزش و پرورش است با نگاهی که در اندیشه دینی وجود دارد بسیار متفاوت است، گفت: تحول بنیادین آموزش و پرورش تحولی عمیق، ریشه‌‌دار، همه جانبه، نظام‌مند و آینده نگر است که بر اساس آموزه‌های دینی و معارف اسلامی شکل می‌گیرد.

تحول بنیادین آموزش و پرورش بر آموزه‌های دینی استوار است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مهدی نوید ادهم بعد از ظهر امروز در همایش آشنایی با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ویژه مدیران، کارشناسان و فرهنگیان استان مرکزی که در مرکز تربیت معلم شهید باهنر اراک برگزار شد، با بیان اینکه فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی با فلسفه تعلیم و تربیت غربی متفاوت است اظهار داشت: به منظور تدوین این سند تحقیق و پژوهش‌های زیادی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ما وارداتی است به مشکلات آموزش و پرورش امروزه ایران اشاره کرد و افزود: عدم همخوانی با تحولات محیطی، مبتنی نبودن بر پایه و اساس فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، ضعف در پاسخگویی به نیازهای انقلاب اسلامی، کاستی در تامین و تربیت نیروهای متعهد و متخصص در جامعه، کهنه بودن و عدم به روز آوری ساختارها، رویدادها و فرآیندها و پایین بودن نرخ بهره‌وری و اثر بخشی مشکلات عمده در آموزش و پرورش است که تحول بنیادین را در آن ضروری می‌کند.
دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید ابعاد وجودی انسان را در مدارس تقویت کنیم تصریح کرد: در زمانی به سر می‌بریم که جامعه ما در تمام عرصه‌های زندگی به‌ شدت متحول است و آموزش و پرورش ما باید این تحولات محیطی را برای زندگی آینده آماده کند، البته در تمام دنیا دانش آموزان‌ تحولات محیطی را بیشتر از معلمان و خانواده‌هایشان دریافت می‌کنند.
نوید ادهم با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین مشکلات سیستم غربی، آموزشی بودن است و برای تربیت اهمیتی قائل نیست اظهار داشت: در این سند تحول، به منظور فراهم‌آوردن زمینه تربیت‌پذیری و نه تحکم تربیت‌پذیری دانش آموزان، واژه تربیت ‌کردن به تربیت ‌شدن تغییر یافته چرا که دانش‌آموز باید این مفاهیم را درک کند و با انگیزه و میل درونی است که این اتفاق خواهد افتاد.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه باید ابعاد وجودی انسان را در مدارس تقویت کنیم، اذعان کرد: این سند رویکردی تربیتی دارد و دانش آموزان در ابتدا باید زندگی کردن و ارتباط برقرار کردن را یاد بگیرند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این همایش با اشاره به اینکه حفظ کرامت معلم از پایه‌های اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از اقدامات بسیار بزرگ و مهم است.
سیف‌الله کریم زاده با بیان اینکه توجه این سند به معلمان به عنوان معماران چیره دست بنای بلورین آموزش و پرورش، از امتیازات آن به شمار می‌آید، اظهار داشت: در این سند جنس کار معلم کارمندی نیست بلکه از جنس پژوهشگری است و نظام رتبه‌بندی دانشگاه زیبنده شخصیت او قرار گرفته است.
انتهای پیام/ش20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول