اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کردستان:

تقویت مبانی فرهنگی ریشه در آموزه‌های اسلامی و دینی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به ضرورت حمایت از نوقلمان و نویسندگان جوان استان، گفت: تقویت مبانی فرهنگی و ادبی ریشه در آموزه‌های اسلامی و دینی دارد.

تقویت مبانی فرهنگی ریشه در آموزه‌های اسلامی و دینی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی یکشنبه‌شب در مراسم پایانی پنجمین جشنواره سراسری گام اول در سنندج اظهار داشت: تقویت مبانی فرهنگی و ادبی که ریشه در پیشینه فرهنگی تمدن ایران اسلامی دارد، یکی از اهداف مهمی است که در فعالیت‌های این اداره‌کل به تبعیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد نظر قرار می‌گیرد.
وی افزود: جشنواره فرهنگی ادبی جایزه گام اول به عنوان جشنواره‌ای تخصصی و مادر در حوزه ادبیات و دین برای نوقلمانی که اولین اثرشان وارد خانه کتاب شده است، می‌تواند فرصتی مغتنم و ارزشی ماندگار در شناسایی و تشویق فعالان حوزه قلم باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تقدیر از موافقت مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری این جشنواره در این استان فرهنگی، اظهار داشت: برگزاری این جایزه ادبی موجب شناسایی استعدادهای محلی و تسریع هرچه بیشتر در این راستا شده و شرایط استان ها را در بوته ارزشیابی قرار می‌دهد.
میمنت‌آبادی تصریح کرد: حضور نویسندگان و اهل قلم در کردستان فرصت مغتنمی است که در سنوات آینده شاهد خلق آثاری فاخر در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی در استان باشیم و جوانان نوقلم استان با طراوتی بیشتر به سوی تعالی و پیشرفت گام بردارند.
وی افزود: استان کردستان به عنوان پنجمین استان کشور افتخار میزبانی این جایزه ادبی را برعهده داشت که در مجموع یک هزار و 760 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از سه مرحله ارزشیابی، 18 اثر به عنوان آثار برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، خاطرنشان کرد: از 18 اثر برگزیده، چهار اثر شایسته تقدیر بوده و دو اثر مربوط به نوقلمان کردستانی است.
میمنت‌آبادی با تأکید بر حمایت از خلق آثار ادبی و فرهنگی در استان، افزود: با تمام توان برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی و ادبی در استان گام برداشته و در این مسیر نیز حمایت از نویسندگان و نوقلمان جوان در اولویت است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول