اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

30 درصد تعهدات کارآفرینی دماوند محقق نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: در سال گذشته نزدیک به 30 درصد تعهدات کارآفرینی شهرستان دماوند محقق نشده است.

30 درصد تعهدات کارآفرینی دماوند محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران احمد لطفی‏نژاد ظهر امروز در دومین نشست توسعه کشاورزی شهرستان دماوند که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان، فرماندار شهرستان دماوند و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری انجام شد اظهار داشت: سهم شهرستان دماوند در زمینه اشتغال‏زایی از مجموع 363 هزار تعهد استان تهران عددی بالغ بر 20 هزار و 93 شغل بود.

وی ادامه داد: در سایه تلاش و پیگیری‏های مسئولان امر 70 درصد تعهدات شهرستانی در خصوص کارآفرینی صورت اجرایی به خود گرفت.

لطفی‏نژاد اضافه کرد: 30 درصد باقیمانده نیز به احتمال زیاد افرادی را تشکیل می‏دهد که اطلاعات آن‌ها توسط دستگاه‏های اجرایی باید در سامانه رصد، ثبت و ضبط شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ایران را کشوری ثروتمند خواند و افزود: همه ما به استعدادها، توانمندی‏ها و ظرفیت‏های بالقوه این مرز و بوم اسلامی آگاه هستیم.

وی ادامه داد: بحث حائز اهمیت در این میان یافتن راهکارهایی مناسب و کارشناسی در راستای نیل به ثروت‏سازی از این موقعیت‏های بی‏نظیر است.

لطفی‏نژاد خواستار تغییر رویکرد در زمینه تبدیل دانش به ثروت شد و افزود: دانشگاه‏های کشور تا مرز علم‏آموزی به خوبی پیش می‏روند اما این مراکز آموزش عالی از تبدیل علم به ثروت تا حد بسیاری پرهیز می‏کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ادامه داد: بسیاری از فارغ‏التحصیلان بخش‏های مختلف کشاورزی به دلیل وجود برخی گره‏‏های مسیر تبدیل علم به ثروت یا بیکارند و یا به دنبال شغلی اداری و یا در اصطلاح پشت ‏میز‏نشینی می‏گردند.

وی اضافه کرد: این گروه عظیم از قشر جوان و کاری کشور با وجود گذران عمر گرا‏نقدر خود در عرصه علوم کشاورزی به دنبال تبدیل این دانش به ثروت و ایجاد اشتغال نیستند.

لطفی‏نژاد افزود: زمین به حد کافی، منابع مناسب آب زراعی و دانش لازم در این بخش وجود دارد اما در تبدیل این قابلیت‏های خدادادی به ثروت با یک توقف مواجه هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران جنگ آینده جهان را جنگ آب و غذا خواند و گفت: به طور قطع جنگ آینده جهان بر سر مرزهای جغرافیایی و زمین نخواهد بود بلکه این نزاع برای آب و غذا بین طرفین درگیر بالا می‏گیرد.

وی تصریح کرد: آب و غذا موضوع مهم همه انسان‏های روی زمین با هر گرایش و نژاد است و باید از امروز خود را برای رویارویی با این جنگ آماده کنیم.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول