اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

ایجاد اشتغال برای 5200 نفر در خوزستان / توسعه سرمایه‌‌گذاری بخش خصوصی در استان

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: تاکنون برای اشتغال استان خوزستان 5 هزار و 162 نفر مصوب شده که مسئولان باید در این زمینه با جدیت تلاش کنند.

ایجاد اشتغال برای 5200 نفر در خوزستان /  توسعه سرمایه‌‌گذاری بخش خصوصی در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سید جعفر حجازی ظهر امروز در جلسه شورای کشاورزی که با حضور مسئولان محلی و استانی در فرمانداری این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: بعضی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها که اشتغالزایی می‌کنند شغل مربوطه را در سامانه ثبت نمی‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود که قدری در آمارها خطا به‌ وجود آید.

وی ملاک ثبت کارهای پیمانکاری در سامانه را حداقل به مدت دو سال و بالاتر عنوان کرد و افزود: سهمیه‌ سال 91 اشتغال استان خوزستان در ردیف کشوری هنوز مصوب نشده اما برای اینکه سهم خوبی برای استان در کشور لحاظ شود، به ‌طور موقت سهمیه اشتغالی برای استان لحاظ کردیم تا کارهای خود را انجام دهیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان در زمینه حمل و نقل رتبه اول را در کشور دارد و به لحاظ ظرفیت مسافر در جایگاه سوم است، خاطرنشان کرد: متأسفانه هم‌اکنون بخش قابل توجهی از حمل بارها‌ی استان توسط کامیون‌های غیرخوزستانی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه چرا باید 80 درصد حمل بار بین شهری و استانی توسط کامیون‌های خارج از استان انجام شود، گفت: ما باید هر سال ظرفیت جدیدی به ناوگان حمل و نقل خود اضافه کنیم تا در آینده به مشکل برنخوریم.

حجازی با اشاره به اینکه اولویت‌بندی در زمینه اشتغال باید در استان و شهرستان مدنظر قرار گیرد، گفت: باید در حوزه‌های فعال شهرستان آبادان همچون حمل و نقل، گردشگری و ناوگان دریایی برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا در آینده شاهد رونق این بخش‌ها در این شهرستان باشیم.

وی همچنین ادامه داد: عددی که در نظر گرفته شده برای اشتغال استان خوزستان، حداقل است و عددی که تاکنون برای اشتغال استان مصوب شده 5 هزار و 162 شغل بوده و همه مسئولان در راستای افزایش این رقم باید تلاش کنند که امیدواریم رقم اشتغال استان به سقف 7 هزار نفر برسد.

استاندار خوزستان با اشاره به اصل 44 قانون اساسی مبنی بر خصوصی‌سازی شرکت‌ها، ورود دولت را در شرکت‌های صنعتی غیرمجاز دانست و تأکید کرد: سعی خواهیم کرد در استان شرایط خوبی مهیا کنیم که سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی پا جلو بگذارند و در این استان سرمایه‌گذاری کنند، خوشبختانه این امر در مجتمع‌های پتروشیمی صورت گرفته است.

استاندار خوزستان در خصوص منطقه آزاد اروند، گفت: باید شرایط طوری باشد که این منطقه به یک منطقه تجاری و صنعتی تبدیل شود و آبادانی‌های خارج از کشور و استان در درون استان و این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند.

حجازی در پایان اظهار کرد: ایجاد اشتغال کار بسیار سختی است زیرا منابع و آورده بسیاری می‌خواهد ولی امیدوارم که تا پایان دولت دهم بخش زیادی از میزان تحقق اشتغال استان اجرایی شود.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول