اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد

اختصاص اعتبار به توسعه و اشتغال بخش کشاورزی کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان از اختصاص 240 میلیارد تومان تسهیلات به توسعه و اشتغال بخش کشاورزی این استان خبر داد.

اختصاص اعتبار به توسعه و اشتغال بخش کشاورزی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج  محمدابراهیم حسن‌نژاد سه‌شنبه‌ شب در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: طرح توسعه و اشتغال بخش کشاورزی در کردستان آغاز شده و 240 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با سود هفت درصد برای این مهم اختصاص یافته است.

 

وی با بیان اینکه اجرای طرح مذکور ارتقای تولید را به دنبال دارد، افزود: باید اعتبار مذکور در زمینه‌های مختلف کشاورزی از جمله دامپروری، زراعت، باغبانی، آب و خاک، صنایع تبدیلی و مکانیزاسیون هزینه شود.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: در شهرستان‌های استان کارگروه‌هایی به ریاست فرمانداران تشکیل شده که سال گذشته 23 جلسه را در رابطه با طرح توسعه کشاورزی تشکیل دادند.

 

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: تاکنون 205 میلیارد تومان پروژه در کارگروه‌ها مصوب شده و حدود 95 میلیارد تومان نیز به سیستم بانکی معرفی شده‌اند.

 

وی بیان داشت: در برخی از شهرستان‌ها حدود 100 میلیارد تومان پروژه مصوب شده که این امر نشان از گستردگی استعداد کار در بخش کشاورزی کردستان است.

 

* معرفی بیش از 11 هزار هکتار از منابع طبیعی برای توسعه باغات

 

وی با اشاره به  استعدادیابی اراضی در استان کردستان اظهار داشت: 11 هزار و 300 هکتار توسط منابع طبیعی برای توسعه باغات معرفی شده است.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان ادامه داد: اغلب این مناطق احتیاج به اعتباراتی برای عملیات زیرساختی مانند تامین و تخصیص آب دارند.

 

حسن‌نژاد مهم‌ترین کار و برنامه جهاد استان را در سال گذشته تصویب و معرفی طرح‌های کشاورزی، واگذاری اراضی منابع طبیعی و شناسایی این اراضی ذکر کرد.

 

* تعاونی‌های چندمنظوره در روستاهای مستعد کردستان ایجاد می‌شود

 

وی بیان داشت: ایجاد تعاونی‌های چند منظوره با همکاری اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان در روستاهای مستعد استان در برنامه این سازمان قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه در مرحله اول روستاهای دارای شرایط لازم شناسایی می‌شوند، عنوان کرد: با تحقق این امر مدیریت کار به راحتی صورت می‌گیرد.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان افزود: ایجاد این تعاونی‌ها کار نو و جدیدی در کشور بوده و ناشی از تجربیات گذشته ما در استان است.

 

حسن‌نژاد گفت: در بودجه سال 91 هم خوشبختانه رقم بسیار خوبی از محل صندوق توسعه ملی پیشنهاد شده برای کمک به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی که امیدواریم سهم امسال استان نیز قابل توجه باشد.

 

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول