اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان:

صنعت توریسم بخشی از اشتغال گیلان را برطرف می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان گفت: ایجاد صنعت توریسم در کنار قدمت تاریخی گیلان بخش بزرگی از مشکل اشتغال در این استان را برطرف می‌کند.

صنعت توریسم بخشی از اشتغال گیلان را برطرف می‌کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نظر علی علیزاده عصر امروز در جمع دانشگاهیان با تسلیت ایام فاطمیه، گیلان را یکی از استان‌هایی با موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر دانست.

وی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر در کنار نیروی انسانی نیرومند و متفکر تنها گوشه‌ای از امکانات گیلان است، افزود: کارآفرینان صاحب اندیشه می‌توانند با توجه به این موقعیت‌ها فرصت‌های شغلی ایجاد کنند که نه تنها در استان بلکه در کشور و جهان نیز بی‌نظیر باشد.

علیزاده، گیلان را در گذشته پایگاه حکومت شیعیان خواند و ابراز کرد: آل بویه یکی از حکومت‌های شیعه در گیلان محسوب می‌شود که قلمرو آنها از لاهیجان تا بویه یکی از روستاهای کوهستانی شهرستان املش بوده است.

وی با بیان اینکه با احیای دوباره این مسیر حرکت فرصت‌های شغلی خوبی نیز ایجاد می‌شود، تصریح کرد: ایجاد کاروان‌سراها در کنار چشم‌اندازهای کوهستانی همراه با تاریخ غنی تشیع در این خطه می‌تواند صنعت توریسم به ویژه توریسم علمی را به ارمغان داشته باشد.

عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان، مسیر حرکت میرزا کوچک خان جنگلی از رشت تا ماسوله را از دیگر فرصت‌های ایجاد صنعت توریسم در گیلان نامید و ادامه داد: این فرصت می‌تواند علاوه بر ایجاد شغل به بیان و انتقال فرهنگ ناب و اصیل گیلانی به نسل امروز موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه این فرصت‌ها تنها بخش کوچکی از داشته‌های گیلان بوده که تاکنون بی‌توجه باقی مانده است، خاطرنشان کرد: روزنامه و نشریات محلی نباید تنها یک خبرنامه باشند بلکه باید فرصت‌های جدید را به مردم معرفی کنند تا از احیای آنها در استان سازندگی ایجاد شود.

علیزاده، استفاده صحیح و بهینه از فرصت کوهستان‌ها، جنگل‌ها و ساحل و در یا را از دیگر موارد ایجاد صنعت توریسم در گیلان برشمرد و بیان کرد: ایجاد معدن در کوهستان، کارخانه‌های چوب‌بری در جنگل و طرح‌های سالم‌سازی در ساحل و دریا به اشتغالزایی در گیلان کمک می‌کند.

وی، گیلان را محور کشاورزی در کشور دانست و اذعان کرد: با توجه به اینکه نه تنها باید کشاورزی را در گیلان احیا کنیم بلکه باید تمام صنعت وابسته به آن را نیز احیا کرد تا روستاها خالی از جمعیت جوان نشود.

عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان، وجود چشمه‌های آب معدنی در استان را از دیگر فرصت‌ها و داشته‌های استان معرفی و خاطرنشان کرد: آب چشمه‌های شیرین گیلان بدون استفاده و بهره‌وری از کوه جاری می‌شوند و به آب شور می‌ریزند در حالی که برخی از هموطنان در جنوب کشور با ایجاد امکانات بسیار ساده آب شور را به آب شیرین تبدیل می‌کنند و می‌فروشند.

وی با بیان اینکه با این همه امکانات و فرصت چرا باید جمعیتی بالغ بر 600 هزار نفر از مجموع جمعیت دو میلیون نفری گیلان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی و دیگر سازمان‌ها باشند و از این نهادها مستمری بگیرند، تصریح کرد: خداوند در گیلان سفره‌ای پر از نعمت گسترانیده است اما با توجه به اینگونه آمارها درمی‌یابیم که هنوز از نعمت‌های خداوند خوب استفاده نکرده‌ایم.

علیزاده، افزایش طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه را ناشی از بیکاری و بی‌توجهی به امکانات و داشته‌های استان دانست و بیان کرد: در این خانه برای استفاده کردن همه چیز هست اما کسی که بتواند خوب از آن استفاده کند، نیست.

وی، وضعیت فعلی گیلان را نتیجه حرکت نکردن و به انتظار دیگران نشستن و افق‌های دورتر را ندیدن، دانست و اذعان کرد: اگر تاکنون در این راستا به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم به خاطر حرکت‌های انفرادی و مشغول شدن به برنامه‌های کوچک در استان بوده است.

عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان، خالی شدن روستا از جمعیت جوان را یکی از عمده‌ترین مشکلات استان نامید و یادآور شد: امکانات گیلان با هیچ جای دنیا قابل مقایسه نیست اما چرا جوانان روستایی برای اشتغال از روستاها مهاجرت می‌کنند و در حاشیه شهرها به ایجاد مشاغل کاذب دست می‌زنند.

وی، بر ضرورت توجه به شعار و نامگذاری امسال تاکید کرد و افزود: نباید از پیچ و خم‌ها و درگیر شدن روند کارآفرینی در اداره‌ها و دستگاه ترسید و کارآفرینی نکرد بلکه باید جلو افتاد و آبرو و جان و مال خود را به کار گرفت تا با ایجاد اشتغال برای چند جوان خانواده‌هایی را از معرض خطر نجات داد.

علیزاده، با بیان اینکه جهاد تنها جایی که سلاح هست اتفاق نمی‌افتد، ابراز کرد: فردی که جلو می‌افتد تا برای دیگران کار و شغل ایجاد کند نوعی جهاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه داخلی نامگذاری شده و نباید اجازه دهیم تنها در حد یک شعار و یا پیام تبریک باقی بماند بلکه باید از این فرصت برای کارآفرینی جوانان استفاده کنیم.

عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان احیای کارخانه‌های ورشکسته را نیز در ایجاد فرصت‌های شغلی موثر دانست.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول