اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش مسکن مهر صورت گرفت

تحقق 43 درصدی تعهد اشتغال در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: 43 درصد از مجموع تعهد اشتغال این استان در بخش مسکن مهر محقق شد.

تحقق 43 درصدی تعهد اشتغال در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی ابراهیمی بعد از ظهر امروز در نشست شورای تأمین مسکن این استان اظهار داشت: سهم مسکن روستایی استان از ساخت و ساز مسکن از 42 هزار سهمیه استان 18 هزار است که این میزان از سهمیه مقاوم سازی مساکن روستایی جداست.

وی افزود: سهمیه مقاوم سازی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، 7 هزار مسکن و در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، 13 هزار مسکن در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه پیمانکاران و انبوه‌سازان متولیان اصلی ایجاد اشتغال در بخش مسکن مهر هستند، گفت: 43 درصد از تعهد اشتغال این استان در سال گذشته در بخش مسکن مهر محقق شده است.

مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 63 درصد واحد‌های مسکن مهر به انبوه‌سازان واگذار شده است، گفت: متاسفانه اکثریت این انبوه‌سازان از آورده کم اعضای تعاونی‌ها به شدت رنج می‌برند.

ابراهیمی با اشاره به مشکل نقدینگی انبوه سازان مسکن مهر در این استان خاطرنشان کرد: پیمانکاران و انبوه‌سازان که متولی اصلی اشتغال در این استان به شمار می‌آیند انتظار دارند بتوانند از وام‌های خود اشتغالی که برای هر شغل مشخص شده، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه صندوق مهر امام رضا (ع) به هر متقاضی تسهیلات 5 میلیون تومانی وام کم بهره می‌دهد، خاطرنشان کرد: باید با همکاری با مسئولین صندوق مهر رضا شرایطی فراهم شود که انبوه‌سازان و پیمانکاران نیز بتوانند از این تسهیلات کم بهره استفاده کنند تا با همکاری یکدیگر سریع‌تر در مسیر صاحب‌خانه شدن مردم حرکت کنیم.

ابراهیمی در ادامه تلاش‌های کرمی فرماندار بروجن را شایسته تقدیر دانست و اظهار داشت: بروجن تنها شهرستانی است که جلسات مسکن مهر را به صورت منظم برگزار کرده‌ است.

مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: امیدوارم با همکاری این فرماندار پرتلاش تا قبل از خرداد ماه جاری به اهداف از پیش تعیین شده خودمان برسیم و مساکن مردم را به آنها تحویل دهیم.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول