اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آمل:

بانک‌ها برای تسهیلات اشتغالزایی یک ضامن بپذیرند

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار آمل از بانک‌ها خواست در راستای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از متقاضیان یک ضامن مطالبه کنند.

بانک‌ها برای تسهیلات اشتغالزایی یک ضامن بپذیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سید جعفر رسولی بعدازظهر امروز در کارگروه اشتغالزایی شهرستان با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات در عدم تحقق برنامه‌های اشتغالزایی پرداخت نشدن تسهیلات از سوی بانک‌ها است، گفت: مشکل ضامن همچنان از سوی بانک‌ها حل نشده است.

وی با اشاره به اینکه براساس مصوبه بانک مرکزی بانک‌ها باید برای تسهیلات زیر 100 میلیون ریال تنها یک ضامن درخواست کنند، اظهار داشت: به بانک‌ها نیز سخت نمی‌گیریم که نقدینگی خود را به راحتی به متقاضیان بپردازند، ولی انتظار نیز نداریم که برای رقم‌های جزیی قوانین مورد قبول خود را در بانک‌ها اجرایی کنند.

رسولی با بیان اینکه بسیاری از اشتغالزایی شهرستان در گرو تامین منابع مالی است، یادآور شد: از بانک‌ها انتظار داریم همان یک ضامن را با شرایط مورد قبول خود مطالبه کنند و امور اشتغالزایی را تسهیل کنند.

این مسئول یکی دیگر از دلایل وجود بیکاران در سطح شهرستان به کارگیری نیروهای غیربومی است، افزود: اگر بخواهیم براساس آمار سال 89 و  میزان اشتغالزایی سال 90 محاسبه کنیم امروز نباید هیچ بیکاری در آمل وجود داشته باشد.

معاون فرماندار آمل ادامه داد: اما به کارگیری نیروهای غیربومی موجب می‌شود که نیروهای بیکار شهرستان همچنان وجود داشته باشند.

وی با بیان اینکه اشتغال حق هر فردی است و ما بخشی‌نگری یا تنگ‌نظری نداریم، تصریح کرد: اولویت اشتغالزایی باید با نیروهای بومی باشد تا مشکل اشتغال شهرستان رفع شود.

رسولی بیان اینکه در روند ایجاد اشتغال باید ثبات در اشتغال‌زایی ایجاد شود، یادآور شد: ثبات در ایجاد مشاغل باید جدی گرفته و در کنار آن مشاغل جدید ایجاد شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه مبارزه با کالای قاچاق نیز از برنامه‌های جدید در راستای تحقق منویات رهبری است، اذعان داشت: در راستای حمایت از کالای ایرانی و برای افزایش اشتغالزایی در حال شناسایی مبادی ورودی و توزیع کالای قاچاق در شهرستان هستیم.

انتهای ‌پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول