اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از مسئولان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

پرداخت تسهیلات بانکی 4 درصد برای اشتغال زنان روستایی

خبرگزاری فارس: مسئول امور زنان روستایی دفتر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ چهار درصد برای اشتغال زنان روستایی خبر داد.

پرداخت تسهیلات بانکی 4 درصد برای اشتغال زنان روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رقیه زرگری ظهر امروز در کارگاه آموزشی اعضای مرکز رشد و توسعه کارآفرینی زنان روستایی و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در محل مجتمع فرهنگی رفاهی شهید کسایی تبریز با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی این سازمان بر توانمندسازی زنان روستایی دارای ایده از طریق پرورش، آموزش و ایجاد مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی کسب و کار موفق شکل گرفته است، اظهار کرد: از زمان راه‌اندازی اتاق رشد و توسعه کارآفرینی زنان روستایی جمعاً 325 نفر در پنج شهرستان آموزش دیده‌اند و در این راستا 20 خوشه تخصصی ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه 95 تن از این زنان کارآفرین و فارغ‌التحصیلان روستایی مربوط به شهرستان مرند بوده است، ادامه داد: همچنین 50 نفر در شهرستان تبریز، 25 نفر در بخش ایلخچی شهرستان اسکو، 20 نفر در بخش گوگان شهرستان آذرشهر و 50 نفر از زنان کارآفرین مراغه آموزش‌های لازم را در این کارگاه‌ها فرا گرفته‌اند.

زرگری با بیان اینکه طرح حضرت زینب(س) هم‌اکنون با نرخ چهار درصد برای اشتغال زنان روستایی تسهیلات بانکی پرداخت می‌کند، افزود: امیدوارم زنانی که می‌خواهند اقدام به ایجاد مشاغل خانگی کنند بتوانند از اینگونه تسهیلات که به منظور بالا بردن توان اقتصادی خانوارهای روستایی و زنان فارغ‌التحصیل ارائه می‌شود، بهره بگیرند.

رحیمه حاتمی کارشناس بانک کشاورزی نیز در این کارگاه با اشاره به اینکه این بانک در قالب طرح « ایران بانو » برای زنان خانه‌دار و سرپرست خانوار تسهیلات مالی ارائه می‌کند، گفت: بانک کشاورزی همچنین در قالب طرح « مهر ایران » برای زنان شاغل، در قالب طرح « ایران دخت » برای دختران مجرد بالای 18 سال و در قالب طرح « دختران آفتاب » برای دختران دانشجو تحت عقود مشارکت مدنی و فروش اقساطی تسهیلات پرداخت می‌کند. 

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول