اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای اداری بیرجند مطرح شد

فراهم شدن زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند بر فراهم شدن زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی بیرجند تأکید کرد و گفت: باید زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه ویژه اقتصادی مهیا شود.

فراهم شدن زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده نداف ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بیرجند با اشاره به نامگذاری سال 91 به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: مصرف کالای ایرانی از مصادیق جهاد است و بنابراین این عرصه نیازمند مجاهدت تمامی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی است.

*تولید ملی یک مجاهدت است

وی تولید ملی را یک مجاهدت دانست و افزود: باید تمامی بخش‌های مختلف کشور این موضوع را تقویت کرده تا اقتصاد کشور به نظم و انسجام بیشتری دست پیدا کند.

فرماندار بیرجند توسعه کشاورزی را پاشنه‌ آشیل کشور برشمرد و ادامه داد: آنچه در دسترس استان و کشور است که می‌توان از آن بهره برد استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات بخش کشاورزی و دامی استان است.

قاسم‌زاده نداف توسعه بخش کشاورزی را یکی از برنامه‌های مهم دولت و استان در سال جاری عنوان کرد و گفت: در حوزه اقتصاد کشور و استان اگر بخواهیم اوج بگیریم باید بخش کشاورزی و دامپروری را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به استعداد و ظرفیتی که در منطقه شرق کشور و خراسان‌جنوبی وجود دارد می‌تواند در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و دامپروری زمینه توسعه و رونق استان را فراهم کند.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه باید فرهنگ و نوع نگاه خود را در موضوع تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تغییر دهیم، اذعان داشت: باید با کمک و حمایت تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی این موضوع را در سطح استان تحقق ببخشیم.

قاسم‌زاده نداف بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران در استان تأکید کرد و اظهار داشت: باید با حسن تدبیر و حمایت از سرمایه‌گذاران زمینه حضور آنها را در استان فراهم کنیم.

*راه‌اندازی کنسولگری افغانستان در استان خواسته مردم و تجار

وی خواستار راه‌اندازی هرچه زودتر کنسولگری افغانستان در استان شد و تصریح کرد: راه‌اندازی کنسولگری افغانستان در استان خواسته مردم و تجار استان است که زمینه تجارت را آسان‌تر می‌کند.

فرماندار بیرجند به وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوان در استان اشاره کرد و افزود: باید در راستای جذب گردشگر در استان، در بخش دولتی تصدی‌گری را کاهش و به بخش خصوصی واگذار کرد.

*راه‌اندازی فدراسیون شترسواری در استان

قاسم‌زاده نداف با اشاره به مناسب بودن شرایط اقلیمی منطقه خواستار راه‌اندازی فدراسیون شترسواری برای نخستین بار در استان با همکاری اداراه کل ورزش و جوانان و دیگر نهادهای استان شد.

وی از ابلاغ و تصویب منطقه ویژه اقتصادی استان خبر داد و یادآور شد: باید نخست زیرساخت‌های این منطقه ویژه اقتصادی را فراهم کرد تا زمینه برای حضور سرمایه گذاران در این منطقه مهیا شود.

یادآوری می‌شود در این مراسم از سه نفر از مدیران برتر شهرستان بیرجند تجلیل شد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول