اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودهن:

نتیجه تولید ملی، استقلال اقتصادی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی با بیان اینکه نتیجه تولید ملی، استقلال اقتصادی است گفت: آنچنان که باید و شاید حمایت کافی از کارآفرینان صورت نمی‏گیرد.

نتیجه تولید ملی، استقلال اقتصادی است

حجت‏الاسلام حسین توسلی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری همچون سالیان اخیر با محوریت اقتصاد صورت گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ایران اسلامی با وجود درخشش در حوزه‏های مختلف علمی و فناوری و استقرار در رتبه 17 اقتصاد جهانی در این زمینه با مشکلاتی مواجه است.

توسلی اضافه کرد: در بیانی ساده تولید ملی، سرمایه ایرانی، فضای کار داخلی و در مجموع اقتصاد کشور می‏تواند با رشدی بیش از این همراه بوده و توسعه روزافزون را در ادامه مسیر راه خود دنبال کند.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی در ادامه دو کشور همسایه عربستان سعودی و ترکیه را رقبای اقتصادی ایران در منطقه خواند.

وی ادامه داد: ترکیه در افق 2023 خود یعنی 11 سال دیگر قصد دستیابی به رتبه دهم قدرت‏های اقتصادی جهان با صادرات 500 میلیارد دلاری را در سر می‏پروراند.

توسلی اضافه کرد: کشورهای دیگری همچون کره‏جنوبی نیز که سه دهه پیش از این آرزوی اخذ ویزا از ایران و کار در کشورمان برای آنها مزیتی برتر بود، به صادرات کالاهای خود به دیگر کشورهای جهان مبادرت می‏ورزد.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی افزود: صادرات اصلی ایران را نفت و گاز تشکیل می‏دهد و ورای این دو سوخت فسیلی، تنها 40 میلیارد دلار ارز از صادرات دیگر اقلام داخلی وارد چرخه اقتصاد کشور می‏شود.

وی با اشاره به شعار روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: در روزهای شکوهمند انقلاب اسلامی شعار "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" همواره بر زبان مردم شریف این مرز و بوم اسلامی ساری و جاری بود.

توسلی ادامه داد: اما در حالی که ما برای خوراک و پوشاک خود به کالاهای خارجی وابسته هستیم، چه استقلالی وجود خواهد داشت.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی اضافه کرد: از این‌رو رهبر فرزانه انقلاب در چهار سال اخیر بر عناوینی نظیر همت مضاعف و کار مضاعف، جهاداقتصادی و تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید داشتند تا کشور به استقلال واقعی در زمینه اقتصاد نائل شود.

وی افزود: امید است تا امسال همچون سنوات گذشته مردم و مسئولان دست در دست یکدیگر در راستای تحقق منویات مقام عظمای ولایت تلاشی وافر از خود نشان دهند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول