اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بلاروس دروازه اروپا برای آذربایجان‌شرقی

سفر هیئت اقتصادی آذربایجان‌شرقی به بلاروس و گرجستان

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از سفر هیئت اقتصادی استان به کشورهای بلاروس و گرجستان خبر داد.

سفر هیئت اقتصادی آذربایجان‌شرقی به بلاروس و گرجستان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی صبح امروز در نشست هماهنگی سفر هیئت اقتصادی آذربایجان‌شرقی به بلاروس بر توسعه روابط اقتصادی با کشورهای خارجی تاکید کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی این سفر از سال 90 تاکید کرد: با وجود برخی موانع سفر هیئت اقتصادی استان به بلاروس در سال‌ جاری انجام خواهد شد و برنامه‌ریزی این سفر نیز با توجه به نامگذاری سال‌ جاری به نام حمایت از کار و تولید ایرانی خواهد بود.

بیگی با بیان اینکه بلاروس می‌تواند به‌عنوان دروازه اروپا برای ایران و آذربایجان‌شرقی عمل کند، گفت: در حال حاضر نیز کشور بلاروس با توجه به شرایط خاص خود به توسعه روابط اقتصادی با ایران علاقه‌مند است.

* مشکلات را باید با صبر و حوصله حل کرد

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: با وجود پیچ و خم‌های اداری موجود در کشور بلاروس باید با صبر و حوصله مشکلات را حل کرد و البته ثبات امنیتی نیز برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

بیگی به موضوع خواهرخواندگی میان شهرهای تبریز و یکی از شهرهای بلاروس تاکید کرد و اظهار کرد: خواهر‌خواندگی موجب ظرفیت‌های متعددی در توسعه روابط خواهد شد و شورای شهر نیز باید در این زمینه ورود داشته باشد.

نتوانسته‌ایم از ظرفیت خواهرخواندگی با تاتارستان استفاده کنیم

وی با اشاره به خواهرخواندگی تبریز و تاتارستان اضافه کرد: با وجود این خواهرخواندگی نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: در سفر هیئت اقتصادی استان به بلاروس زمینه‌های مورد علاقه طرفین استخراج و همچنین مسایل اقتصادی و تجاری محور اصلی مذاکره‌ها خواهد بود که اصلی‌ترین هدف مشترک آذربایجان‌شرقی و طرف بلاروس است.

بیگی با اشاره به اینکه بلاروس، کشوری پیشرفته است و سفر به این کشور دستاوردهای تاثیرگذاری می‌تواند به همراه داشته باشد، گفت: بلاروس از حیث کشاورزی ظرفیت و امکانات مناسبی دارد و کشوری مستعد به شمار می‌رود که سفر به آن فرصت خوبی برای تبادل تجارب در این حوزه را فراهم می‌کند.

توسعه روابط آذربایجان‌شرقی با گرجستان

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر هیئت اقتصادی استان به گرجستان یادآور شد: در ادامه سفر به بلاروس سفر به گرجستان نیز صورت خواهد گرفت که خوشبختانه ظرفیت‌های متعددی در این میان وجود دارد که بیشتر از ظرفیت‌های سفر به بلاروس خواهد بود.

وی یادآور شد: در راستای توسعه روابط اقتصادی استان با گرجستان موانع بسیاری مرتفع شده و در حال حاضر بخش خصوصی نیز در این راستا فعال هستند. 

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول