اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس مرکز تعلیمات بهداشت کار جنوب غرب:

ایمنی کار لازمه رشد جوامع اقتصادی است

خبرگزاری فارس: رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار جنوب غرب کشور گفت: فرهنگ ایمنی و رعایت اصول ایمنی در محیط کار ارتباط مستقیم با سلامت نیروی کار و رشد و توسعه جوامع اقتصادی دارد.

ایمنی کار لازمه رشد جوامع اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، سید موسی پیروان اظهار کرد: علاوه بر عوامل مربوط به فرهنگ عمومی ایمنی و بهداشت کار، عدم اجرای قوانین و مقررات مربوط و کمبود آموزش، فقدان برنامه‌ریزی و توجه ناکافی به ایمنی و بهداشت کارگران  در اغلب واحدهای صنعتی می‌تواند از جمله عوامل عمده بالا بودن آمار حوادث و بیماری‌های ناشی از کار باشد.

وی تصریح کرد: امروزه بیماری‌ها و حوادث ناشی از کار به یکی از نگرانی‌های اجتماعی تبدیل شده است که همه ساله باعث زیان‌‌های مستقیم و غیرمستقیم زیادی شده و بودجه هنگفتی صرف آن می‌شود. نکته مهم برای پیشگیری از این خسارت‌ها توجه به علل حوادث و یافتن راه حل‌هایی برای جلوگیری و کاهش آن‌هاست.

پیروان با بیان اینکه موفقیت یک برنامه مؤثر و کارآمد برای پیشگیری از حوادث و برنامه‌های کنترل خطرهای شغلی،  بر اجرای درست یک شغل استوار است، افزود:  زمانی که افراد آموزش‌های لازم را برای درست انجام دادن کار فرا گیرند، هنگام اجرای کار، ایمنی را نیز رعایت خواهند کرد.

رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار جنوب غرب کشور مستقر در اهواز گفت: این مرکز با در اختیار گرفتن امکانات و بخش‌های تخصصی و پیشرفته مربوط به تحقیق و سنجش عوامل زیان آور محیط کار، شناخت علل حوادث و بیماری‌های ناشی از کار در محیط‌های صنعتی، انجام آزمایش‌های فیزیکی بر روی وسایل کار و ماشین آلات از نظر ایمنی اشتغال دارد.

به گفته وی، این بخش‌ها در کنار بخش‌های آموزشی از قبیل کلاس‌های آموزشی، نمایشگاه‌های دایمی و سیار ایمنی و بهداشت کار، سمعی و بصری، ارائه پوستر و بروشورهای ایمنی و بهداشت کار، کتابخانه و رایانه به امر پژوهش و تعلیم در زمینه مسائل مختلف ایمنی و بهداشت کار می‌پردازد.

پیروان بیان داشت: این مرکز به منظور حفظ و صیانت نیروی انسانی و تأمین سلامت کارگران، ضمن ارتباط مستمر با سازمان‌ها و مراکز علمی ودانشگاهی و با بهره‌گیری و تبادل نظر علمی در زمینه حفاظت فنی و بهداشت کار و همسو با سلامت جسمی و روانی نیروی انسانی شاغل در واحدهای تولیدی، صنعتی وخدماتی فعالیت می‌نماید و ضمن تدوین ضوابط آیین نامه‌ها و توصیه‌نامه‌های ایمنی از طریق فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی، به هدف خود که سالم سازی محیط کار، کنترل و پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار بوده تا حد زیادی نایل آمده است.

وی گفت: هزینه‌های آموزشی این مرکز با مبالغ اندک و تعرفه دولتی است و چگونگی اجرای صحیح آموزش و صلاحیت اشخاص در اجرای آموزش طبق دستورالعمل و آیین نامه‌های صادره از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای راهنمایی لازم به کارفرمایان، پیمانکاران و کارگران ابلاغ شده است.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول