اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی فارس:

طرح «اتحاد واحد»، اقتصاد فارس را متحول می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی استان فارس از ارائه طرح اتحاد واحد در بخش‌های دولتی و خصوصی به دولت توسط این شورا خبر داد و گفت: این طرح اقتصاد فارس را متحول می‌کند.

طرح «اتحاد واحد»، اقتصاد فارس را متحول می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مظفر مختاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح با هدف پیشبرد اهداف تولید ملی و حمایت از دستاوردهای صنعتی تهیه و تدوین شده و اهداف نهایی آن ایجاد واحدهای بزرگ صنعتی با مشارکت عمومی است.

وی به تلاش مجموع این شورا برای توسعه اقتصاد استان فارس اشاره کرد و افزود: یکی از نتایج مهم در تلاش برای تعریف توسعه این است که فرآیند توسعه مترادف با رشد اقتصادی نیست، چراکه امکان دارد در کشوری تولید ناخالص ملی سرانه افزایش پیدا کرده اما نابرابری درآمدها بیشتر شده، فقرا فقیرتر و سایر اهداف توسعه بدتر شده باشند.

این مسئول اضافه کرد: چنین حالتی می‌تواند به‌عنوان رشد اقتصادی با توسعه منفی نامیده شود که در آن با وجود این که درآمد سرانه افزایش یافته است وضع اقتصادی توده مردم بدتر شده و هیچ پیشرفتی در تغییر عادات و رفتار افراد و نهادها متناسب با آرمان‌های مدرن‌گرایی به وجود نیامده، اما در کوتاه مدت رشد اقتصادی منفی داشته باشد.

مختاری ادامه داد: مشاوران اقتصادی شورای اسلامی این استان با شناخت این مسئله که رشد اقتصادی به خودی خود و به تنهایی و به طور خودکار بدون بهبود در شرایط کیفی زندگی افراد جامعه منجر به تحقق اهداف معین و وسیع‌تر توسعه نمی‌شود، اقدام به تهیه طرح «اتحاد واحد» در بخش‌های دولتی و خصوصی کرده‌اند که نتیجهٔ حاصل از اجرای چنین طرح بزرگی بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری در صنایع مادر است که منتج به بهبود وضعیت اقتصادی خانوار می‌‌شود.

در ادامه مشاور اقتصادی شورای اسلامی استان فارس نیز در تشریح این طرح آحاد مردم استان فارس را ذینفع‌های این طرح عنوان کرد و از مصوبات طرح‌های مولد و اشتغالزا در سفر مقام معظم رهبری به این استان، مصوبات طرح‌های کلیدی و مادر سفرهای استانی هیئت دولت به فارس، مصوبات مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به عنوان مأخذ قانونی این طرح یاد کرد.

محمدحسن مدرسی افزود: توسعه جریانی دیالکتیکی است که در آن هر تغییری در اقتصاد به همراه خود مشکلات و تعدیل‌های جدیدی را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: توسعه فرآیندی است توام با بحران‌ها و دردها و مشکلاتی مانند زایش و تولد یک نوزاد که در عین حال برای آینده، امیدهائی را محقق می‌سازد.

این کارشناس با بیان اینکه توسعه چیزی است که در درون جامعه باید بجوشد و نمو کند و تا آنجا که ممکن است هدف‌های توسعه را باید تعریف و معین ساخت و معلوم کرد که آن هدف‌ها در چارچوب کدام ساختار اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی قابل تحقق و دسترسی هستند، افزود: تیم تدوین کننده این طرح با ساعت‌ها کار کارشناسی تمام تلاش خود را به کار بسته تا اجرای این طرح رفاه، آسایش و تأمین منابع مالی خانوارها را در پی داشته باشد.

مدرسی در پایان سهیم شدن آحاد مردم فارس در سهام طرح‌های بزرگ اقتصادی و صنایع مادر ایجاد شده در این استان را یکی از نشانه‌های توجه پدیدآورندگان این طرح برشمرد.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول