اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی خواستار شد

تسریع در راه‌اندازی کنسرسیوم اقتصادی خراسان‌رضوی و ایالت پنجاب

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی خواستار تسریع در راه‌اندازی کنسرسیوم اقتصادی مشترک خراسان‌رضوی و ایالت پنجاب شد.

تسریع در راه‌اندازی کنسرسیوم اقتصادی خراسان‌رضوی و ایالت پنجاب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، سعید حسین‌پور در دیدار با مشاور ارشد سروزیر ایالت پنجاب پاکستان و هیئت همراه گفت: خراسان‌رضوی و ایالت پنجاب دارای اشتراکات فراوان و ظرفیت‌های بالقوه مشترکی هستند که باید در راستای تقویت و به فعلیت رسیدن آنها تلاش کرد.

وی افزود: خراسان‌رضوی پهناورترین استان کشور پس از تهران است که 6 میلیون و 100 هزار نفر را در خود جای داده و به دلیل وجود مضجع شریف رضوی و جاذبه‌های مختلف گردشگری و تاریخی سالانه شاهد تردد حدود 30 میلیون زائر و گردشگر در آن هستیم.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی گفت: دسترسی آسان این استان به آب‌های آزاد و کشورهای آسیای میانه، موقعیت صادراتی خراسان‌رضوی را ممتاز و ویژه کرده است.

حسین‌پور تصریح کرد: ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی، خدمات فنی و مهندسی، زیرساختی و مدیریت شهری از دیگر ویژگی‌های این استان به شمار می‌رود که زمینه را برای همکاری و توسعه با ایالت پنجاب فراهم می‌کند.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های پاکستان در زمینه دام و صنایع تبدیلی آن مثل شیر و لبنیات گفت: سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور ایران بین 12 تا 13 کیلوگرم در سال است که در این راستا در حدود 10 الی 15 درصد نیاز کشور وارداتی است و از کشورهای مختلف تأمین می‌شود که 75 درصد از این واردات از برزیل صورت می‌گیرد.

حسین‌پور اظهار کرد: کشور ایران در سال گذشته 5 هزار تن گوشت از پاکستان خریداری می‌کرد که تنها 20 درصد آن از ایالت پنجاب بوده است.

وی یکی از دلایل پایین بودن میزان واردات گوشت مورد نیاز ایران از ایالت پنجاب پاکستان را نبود کشتارگاه‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی دانست و گفت: با توجه به بهره‌برداری کشتارگاه صنعتی لاهور که با همکاری سازمان هم‌یاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی احداث شده است، این میزان افزایش می‌یابد.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی از آمادگی استان در زمینه سرمایه‌گذاری و همکاری برای احداث کشتارگاه صنعتی در ایالت پنجاب خبر داد و گفت: مطالعات احداث چند کشتارگاه صنعتی در شهرهای مختلف این ایالت توسط خراسان‌رضوی آغاز شده است.

حسین‌پور به توفیقات و دستاوردهای استان در زمینه مدیریت شهری، حمل و نقل، توسعه فضاهای سبز و بازیافت پسماندها اشاره کرد و گفت: آماده انتقال این تجارب به ایالت پنجاب پاکستان هستیم.

ذوالفقار علی‌خان‌کهوسه مشاور ارشد سروزیر ایالت پنجاب نیز روابط بین این ایالت و خراسان‌رضوی را مثبت ارزیابی کرد و خواهان توسعه تعامل بین دو استان شد.

وی افزود: موضوع راه‌اندازی کنسرسیوم اقتصادی با جدیت پیگیری می‌‌شود زیرا این امر سبب توسعه فعالیت‌ها و مناسبات اقتصادی بین دو استان می‌شود.

مشاور ارشد سروزیر ایالت پنجاب پاکستان گفت: از هرگونه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی، فنی و مهندسی در ایالت پنجاب حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول