اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌‌نژاد:

هرمزگان در آینده‌ای نزدیک به بزرگ‌ترین قطب اقتصادی کشور تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس‌: رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در استان‌ها طرح‌های مهم و تحول‌آفرین را شناسایی کرده، از شناسایی 25 طرح بزرگ در هرمزگان خبر داد و گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس یکی از این طرح‌هاست که باید تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد.

هرمزگان در آینده‌ای نزدیک به بزرگ‌ترین قطب اقتصادی کشور تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در جمع مردم بندرعباس در استادیوم تختی این شهر با بیان اینکه هنوز زمانی که اسم هرمزگان و مردم آن به زبان می‌آید پشت مستکبران و دشمنان می‌لرزد، اظهار داشت: ‌مردم این استان مردمی مفید برای ایران اسلامی هستند که وجود آنها سرشار از برکت و امید است.

وی در ادامه بر شهیدان، ایثارگران، جانبازان و سایر اقشار دورود فرستاد و افزود: مردم ایران 33 سال است که جلوی تمام فاسدهای عالم تمام قد ایستاده و خسته نشده‌اند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه هیئت دولت کماکان با احتساب سفر امروز چهار بار به هرمزگان سفر کرده، افزود: بخش اعظمی از مصوبات دورهای قبل در این استان اجرایی و بخشی دیگر نیز در شرف اجراست.

احمدی‌نژاد ادامه داد: طی روز پنج‌شنبه در نشست هیئت دولت در هرمزگان ابتدا مصوباتی که اصلاً اجرایی نشده‌اند را مورد بررسی قرار و سپس در راستای تسریع در پروژه‌های که روند اجرایی آنها کند است تصمیماتی را اتخاذ می‌کنیم.

وی بیان داشت: هم‌چنین در نشست مذکور نسبت به تصویب مصوباتی که در دوره‌های قبل از قلم افتاده نیز اقدام می‌شود.

رئیس جمهور افزود: به من گفته‌اند که در شهر بندرعباس میزان آورده متقاضیان مسکن مهر باید حدود 10 میلیون تومان باشد که از همین جا از وزیر می‌خواهم که ترتیبی داده شود که مردم این شهر با حداقل آورده بتوانند صاحب مسکن شوند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در پایان سال گذشته، دولت تمام پروژه‌های مهم و تحول‌آفرین استان‌ها را شناسایی کرده، ادامه داد: بنابراین هدف این است که تمام پروژه‌های اصلی و مهم دولت نهم طی این دوره از دولت (دولت دهم) ‌به پایان برسد.

به گفته رئیس جمهور برای هرمزگان نیز 25 طرح بزرگ با اعتبار برآورد شده 14 هزار و 400 میلیارد تومان پیش‌بینی و مشخص شده که تا پایان دولت دهم باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: پل خلیج فارس افتتاح و ایجاد واحدهای تولید فولاد و بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پروژه پالایشگاهی کشور در حوزه بندرعباس و هرمزگان از جمله مهم‌ترین پروژه‌های دولت در هرمزگان است.

رئیس جمهور اضافه کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ‌ترین پروژه پالایشگاهی کشور نیز تا پایان دولت دهم در غرب بندرعباس به بهره‌برداری می‌رسد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: هرمزگان در آینده‌ای نزدیک به بزرگ‌ترین قطب اقتصادی کشور تبدیل می‌شود.

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنان خود متذکر شد: مردم ایران از بندرنشینان جز خوبی و کار و تلاش چیزی ندیده‌اند.

وی اذعان داشت: مردم هرمزگان و بندرعباس سال‌ها پیش نیز درسی حسابی به انگلیس و پرتغال داده‌اند که تا همیشه در یاد آنها مانده است.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول