اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم هندیجان در مجلس هشدار داد

نابودی اقتصاد هندیجان با تعطیلی کالای همراه ملوان هندیجان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم هندیجان در مجلس گفت: تعطیلی کالای همراه ملوان، اقتصاد هندیجان را به نابودی می‌کشاند.

نابودی اقتصاد هندیجان با تعطیلی کالای همراه ملوان هندیجان

خلیل حیات‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در بندر هندیجان، اقتصاد با حوزه خلیج‌فارس و زندگی ملوانان گره خورده و بسیاری از این راه کسب درآمد و امرار معاش می‌کنند.

وی افزود: متأسفانه تعطیلی کالای همراه ملوان در این منطقه، اقتصاد را به نابودی کشانده و در این زمینه مردم ضرر بسیاری را متحمل شده‌اند.

 * افزایش بیکاری در هندیجان

نماینده مردم هندیجان، ماهشهر، امیدیه و بندرامام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مطمئناً تعطیلی کالای همراه ملوان، بیکاری را در منطقه رواج داده و همین امر مسبب ایجاد زمینه‌های روی آوردن به فساد و خلاف می‌شود.

به گفته وی دولت باید بیش از پیش زمینه‌های رشد و توسعه اقتصاد را در مناطق ایجاد کند.

حیات‌مقدم همچنین عنوان کرد: در بنادر هندیجان و دیلم، بسیاری از مردم امورات خود را از راه صید و صیادی می‌گذرانند و امروز تعطیلی کالای ته‌لنجی آنها را آزرده خاطر و بی‌انگیزه کرده است.

وی اظهار کرد: صیادان و دریانوردان این منطقه بر این باورند که اجرای این کار در بندر هندیجان به‌هیچ‌وجه کارشناسانه و درست نیست و در این راستا دولت باید تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

* ارسال نماینده‌ای از استانداری خوزستان برای رفع مشکل ته‌لنجی

نماینده مردم هندیجان، ماهشهر، امیدیه و بندرامام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان بنادر و گمرکات کشور و همچنین مسئولان صیادان باید هر چه سریع‌تر در خصوص مشکل کالای همراه ملوان و عرضه آن در بازار چاره‌اندیشی کنند، گفت: در جلسه‌ای که با استاندار خوزستان برگزار شد در این زمینه قول مساعدت و ارسال نماینده‌ای از استانداری برای برطرف ساختن این مشکل داده شد.

وی اضافه کرد: هندیجان قطب صیادی و تجاری بوده و در این راستا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حیات‌مقدم در ادامه از مسئولان هندیجان به‌ویژه فرماندار این منطقه به دلیل حمایت‌های بی‌دریغ و مداوم از صیادان منطقه تقدیر کرد و افزود: می‌توان با جذب اعتبارات بیشتر استانی زمینه‌های اشتغالزایی بسزایی را در منطقه ایجاد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات در دستور کار به‌زودی شاهد ارتقای بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و تجاری این منطقه در حد مطلوب و در خور شأن شهروندان باشیم.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول