اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

توسعه اقتصادی مستلزم شناسایی گلوگاه‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: تمامی بخش‌های صنعتی و اقتصادی برای توسعه باید گلوگاه‌ها و موانع را هرچه سریع‌تر شناسایی کنند.

توسعه اقتصادی مستلزم شناسایی گلوگاه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در دیدار سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان و مسئولان ادارات هم خانواده در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کشورها زمانی می‌توانند در بخش اقتصادی پویا و متحول باشند که ثروت‌هایشان را در بخش تجارت و بازرگانی مدیریت کنند.

وی افزود: سفارت‌ها می‌توانند نیازهای کشورهای هدف را شناسایی و بررسی کنند و با اعلام به تجار ایرانی کالاها از طریق کشور به آنها صادر شود که این موضوع یعنی اینکه کشور در زمینه اقتصادی بیمه می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: منظور از تولید ملی این نیست که ما تولیدات خود را در داخل کشور مصرف کنیم بلکه معنای حمایت از تولیدات ملی و داخلی به خاطر توسعه صادرات است و این بسترها نیز باید در سایر کشورها فراهم شود.

امام جمعه زاهدان افزود: با توجه به شعار امسال، همه بخش‌های صنعتی و اقتصادی و تجاری باید گلوگاه‌ها و موانع را به خاطر توسعه اقتصادی، سریعاً شناسایی کنند.

 

* صادرات بیش از 800 میلیون دلار کالا از مرزهای سیستان‌وبلوچستان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: در سال جهاد اقتصادی، سیستان و بلوچستان روند رو به رشدی را در زمینه صادرات به وی‍ژه صادرات غیر نفتی داشته است.

ایرج حسن‌پور عنوان داشت: وضعیت صادرات سیستان و بلوچستان بسیار مناسب بوده به گونه‌ای که در سال جهاد اقتصادی کالاهایی به ارزش بیش از 800 میلیون دلار از مرزهای سیستان و بلوچستان به کشورهای هدف صادر شده است که در سال 84 کل صادرات سیستان و بلوچستان 85 میلیون دلار بوده و در این زمینه از بسیاری از استان‌های کشور پیشگام‌تر هستیم.

وی اضافه کرد: صادرات کالاهای صادراتی از حالت سنتی به صنعتی در آمده و بسته بندی کالاها نیز تاثیر بسزایی در افزایش صادرات داشته است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در بخش معدن نیز تلاش‌های زیادی شده تا به جای صادرات مواد معدنی خام، فرآوری در همین استان صورت پذیرد و ارزش افزوده نصیب استان شود و بر همین اساس با حمایت از کارخانه‌های سنگبری، دو کارخانه برش سنگ در استان ایجاد شده است.

حسن‌پور به بخش صنعت استان نیز اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه صنایع صورت پذیرفته و رشد فزاینده‌ای در تولید سیمان و به ویژه صادرات سیمان به کشورهای هدف داشته‌ایم به گونه‌ای که از کل صادرات انجام شده در کشور بیش از 380 هزار تن سیمان از کارخانه‌های سیمان سیستان و خاش بوده است.

وی به موضوع تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و بیان داشت: با وجود نامگذاری این سال از سوی مقام معظم رهبری، فعالیت‌های این سازمان افزایش یافته و ما نیز باید از زنجیره تولید تا توزیع از بحث صادرات و تامین بازار داخلی از بخش‌های مختلف حمایت کنیم تا کالاهای کیفی به دلیل رقابت با کالاهای مشابه خارجی آن تولید و با قیمت‌های مناسب‌تری عرضه شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا، توزیع مرغ و میوه در ایام پایانی سال و نوروز 91، تاثیرات بسیار مناسبی را در بحث تنظیم بازار ایفا کرده و بازرسی‌ها نیز از دهم اسفند در قالب طرح ویژه نظارتی نوروز 91 آغاز و هم اکنون نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول