اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان:

توجه به مشکلات سالمندان به اقتصاد درمان کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان گفت: تحقیقات علمی ثابت کرده که توجه به مشکلات سالمندان به اقتصاد درمان کمک می‌کند.

توجه به مشکلات سالمندان به اقتصاد درمان کمک می‌کند

بهرام حاجی‌کریم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به افزایش سن متوسط افراد در جوامع امروزی اظهار داشت: این افزایش سن مشکلات خاص جسمی و روحی را برای افراد در بر دارد.

وی به ضعف سیستم ایمنی دوران سالمندی اشاره کرد و افزود: بروز بیماری‌های عفونی، آلزایمر، انواع سکته‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی به دلایلی مانند افزایش قند و فشارخون از دیگر مشکلات دوران سالمندی محسوب می‌شود.

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان بروز حادثه برای سالمندان را به دلایلی مانند کاهش شنوایی و بینایی از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: بروز حادثه برای سالمندان وضعیت آنها را وخیم‌تر کرده و گستره بیماری‌های مختلف در بین آنها بیشتر نمایان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از بروز مشکلات دوران سالمندی باید اقدامات پیشگیرانه را مد نظر قرار داد، اضافه کرد: همه کشورها برای پیشگیری از بروز مشکلات جسمی و روحی برای سالمندان برنامه‌ریزی می‌کنند.

حاجی کریم با بیان اینکه علائم بیماری‌های خاص دوران سالمندی اغلب خاموش هستند، تاکید کرد: روش پیشگیری از بروز بیماری سالمندان فراهم کردن امکانات غربالگری و شناسایی بیماری‌هایی به مانند فشارخون و قندخون برای این قشر از جامعه است.

وی دیگر مسئله مربوط به سالمندان را مراقبت از آنها عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها باید برای مراقبت از سالمندان خود دوره‌های آموزشی لازم را بگذرانند.

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان با اشاره به تغییرات به وجود آمده در زندگی امروز بشر تصریح کرد: چه بسا سالمندانی که با وجود زندگی با خانواده‌های خود تنها هستند، چرا که خانواده‌ها فرصتی برای بودن با آنها ندارند.

وی درمان نشدن درست بیماری را از دیگر مشکلات متوجه قشر سالمند دانست و ادامه داد: درمان نشدن درست بیماری دلایلی برای بروز بیماریهایی نظیر آلزایمر است.

حاجی کریم با اشاره به اینکه اغلب انجام فعالیت‌های فیزیکی برای سالمندان فراموش می‌شود، اضافه کرد: باید برای مراقبت از سالمندان برنامه‌های ویژه مراقبتی و ورزشی در نظر گرفته شده و آموزش داده شود.

وی تاکید کرد: جدا از مشکلات جسمانی دوران سالمندی، این قشر از جامعه با مشکلات روانی خاصی هم مواجه می‌شوند.

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان افسردگی شناسایی نشده را از مهم‌ترین مشکلات سالمندان عنوان کرد و افزود: این مشکلات دلایلی مانند جدایی از عزیزان دارد که عوارض شدیدی را برای آنها به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات علمی ثابت کرده است که توجه به مشکلات سالمندان به اقتصاد درمان کمک می‌کند، ادامه داد: پیشگیری از بروز بیماری در سالمندان هزینه‌های درمانی تحمیلی را کاهش می‌دهد.

حاجی کریم با اشاره به جوان بودن قشر عظیمی از مردم ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه تا 20 سال آینده این قشر کهنسال می‌شوند باید برای روبه‌رو شدن با این موضوع برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره وضعیت کنونی سالمندان در ایران گفت: هر چند بسیاری از سالمندان زیر پوشش بیمه‌های مختلف هستند، ولی هنوز هم سالمندانی بدون پوشش بیمه‌ای در ایران زندگی می‌کنند که برای گذران زندگی کار می‌کنند.

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان تاسیس درمانگاه طب سالمندان را از نیازهای آینده عنوان کرد و افزود: برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به قشر سالمند باید درمانگاه‌های خاص آنها ایجاد شود.

انتهای پیام/و۱۰/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول