اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک تأکید کرد

ساخت اقتصاد اسلامی بدون وابستگی

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبیک قدرت‌نمایی نظام دینی و اسلامی در سراسر جهان را در گرو ساخت اقتصاد اسلامی بدون وابستگی عنوان کرد.

ساخت اقتصاد اسلامی بدون وابستگی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر اظهار کرد: اگر در اقتصاد کشور به استقلال کامل برسیم و از وابستگی‌های ریز و درشت در تمام زمینه‌ها رهایی یابیم در اوج قدرت، عزت و سیادت قرار می‌گیریم و ملت‌های دیگر از انقلاب اسلامی الگو می‌گیرند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش توان اقتصادی افزود: تحقق شعار راهبردی امسال مقام معظم رهبری، عزم ملی مردم و مسئولان را می‌طلبد که همه باید در راستای تحقق آن گام بردارند.

این مسئول ادامه داد: تمام حوادث تلخ در طول عمر انقلاب اسلامی برای دفن نظام سلطه و کسب آزادی و استقلال بوده که توانسته بر اقتدار نظام بیافزاید.

خطیب جمعه آبیک اضافه کرد: آزادی و استقلال جزو فطرت انسان است که نباید با بی‌قیدی و بی‌بند و باری اشتباه گرفته شود چراکه آزادی حد و مرزی دارد و به دلیل حد و مرز ارزشمند است.

موسوی تصریح کرد: آزادی در صورتی ارزش دارد که به آزادی دیگران ضربه وارد نکند لذا انقلاب اسلامی به دنبال آزادیخواهی و استقلال طلبی بوده تا روز به روز بتواند بر اقتدارش بیافزاید.

وی با اشاره به 18 فروردین ماه روز جهانی بهداشت گفت: حفظ سلامتی و رعایت امور بهداشت فردی و اجتماعی از تکالیف دینی و اوجب واجبات آحاد جامعه است چراکه به فرمایش امام علی (ع) زیباترین لباس، لباس سلامتی است که باید در حفظ آن کوشا باشیم.

* مسیر حق، امید آفرین و آرامش‌بخش است

امام جمعه آبیک در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به آیه 24 سوره مبارکه مائده مسیر حق، امید آفرین و آرامش‌بخش عنوان کرد و گفت: سعادت انسان در گرو حرکت در مسیر حق است چراکه حرکت در مسیر باطل خطرناک و ترس‌آور است و انسان را به هلاکت می‌رساند.

موسوی افزود: حرکت کردن در صراط مستقیم انسان را از ترس و خطر رهایی می‌بخشد چراکه در مسیر نادرست و باطل آسایش و آرامش وجود ندارد و از کوره راه‌هاست.

وی اذعان کرد: خداوند انسان مؤمن را هیچگاه رها نمی‌کند و از پشتیبانی‌اش در دنیا و آخرت دست بر نمی‌دارد.

خطیب جمعه آبیک ادامه داد: داشتن تقوا و پرهیزگاری راه‌های مسدود را برای انسان می‌گشاید چراکه خدای متعال راه گریزی را برای رهایی انسان با تقوا از بن‌بست‌ها قرار می‌دهد.

موسوی در ادامه تفسیر آیه 24 سوره مبارکه مائده خاطرنشان کرد: بنی‌اسرائیل از فرمان جهاد حضرت موسی به فرمان خدا برای حفظ سرزمین خود سر باز زدند و با کمال وقاحت از دستور الهی سرپیچی کردند که نمونه آن را در دوران حکومت امام علی (ع) کوفیان انجام دادند که فعلشان بی‌شرمانه‌تر از قوم بنی اسرائیل بود و از دستورات واجب‌الاطاعه امام اول شیعیان سر باز زدند و دنبال هوا و هوس خود بودند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول