اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه محمودآباد:

آموزش و پرورش بسترساز اصلی تولید ملی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه محمودآباد گفت: آموزش و پرورش بسترساز اصلی تأمین نیروی انسانی برای تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی است.

آموزش و پرورش بسترساز اصلی تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، حجت‌الاسلام عبدالله اسماعیلی در دیدار مدیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان این نهاد با وی بیان داشت: تاثیر آموزش و پرورش درباره نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری در چند سال اخیر از تمامی دستگاه‌ها بیشتر و افزون‌تر بوده است.

امام جمعه محمودآباد اظهار داشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی هستیم ولی سرمایه فقط اقتصادی نیست بلکه نیروی انسانی مهم‌ترین و بهترین سرمایه است.

اسماعیلی افزود: آموزش و پرورش بسترساز اصلی تأمین نیروی انسانی برای تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی است و با ابلاغ طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش و همت مسئولان امید است از این سرمایه بزرگ و کار بسیار ارزشمند به خوبی حمایت شود.

امام جمعه محمودآباد با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ما تا بستر فرهنگی مناسب را فراهم نکنیم، در هیچ کاری موفق نخواهیم شد.

وی با یادآوری نقش مهم مردم در اجرایی شدن فرامین مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: پشتوانه عملیاتی شدن فعالیت‌های جامعه مردم هستند که می‌توانند نقش محوری و کلیدی را ایفا کنند.

اسماعیلی ادامه داد: ما باید در همه زمینه‌ها از جمله مسائل فرهنگی و آموزشی از بهترین‌ها باشیم و از این رو باید روی معلمان سرمایه‌گذاری بیشتری بشود.

وی معلمان را از مؤثرترین عوامل تأثیرگذار بر فکر و روح دانش‌آموزان دانست و خاطرنشان کرد: اگر از نظر فرهنگی و اخلاقی روی دانش‌آموزان کار شود می‌توان جامعه را متحول کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی محمودآباد همچنین از اجرای طرح همیار پلیس به عنوان یکی از بارزترین فعالیت‌های آموزش و پرورش یاد کرد و بیان داشت: اگر امروز شاهدیم که مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه بیشتری دارند و با کاهش تصادفات مواجه هستیم به دلیل این است که فرهنگ‌سازی از مدارس آغاز شد.

مدیر آموزش و پرورش محمودآباد نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با عناوینی که در سال‌های اخیر انتخاب کردند، چراغ راه را برای جامعه ترسیم کردند تا همگان را به کوشش و تلاش بیشتر رهنمون کنند.

نعمت‌الله فلاح تاکید کرد: این می‌طلبد که تمامی مسئولان حرکت کنند و با پویایی، تحرک و نشاط بیشتر زمینه اجرای فرامین مقام معظم رهبری را فراهم کنند که در این گام بزرگ، آموزش و پرورش تمام توان و همت خود را در راستای اجرایی شدن منویات معظم‌له به کار خواهد بست.

فلاح عمده‌ترین راهبرد و هدف آموزش و پرورش محمودآباد در سال جاری را اجرایی شدن سند تحول بنیادین دانست و خاطرنشان کرد: گسترش تعلیم و تربیت اسلامی، اصلاح روش‌های یاددهی و یادگیری، آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل و فعالیت‌های علمی و کسب مهارت‌های اجتماعی و زندگی از عمده‌ترین برنامه‌های اجرایی این راهبرد است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول