اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

عنایت به تولید ملی زمینه مقابله با تحریم‌ها را فراهم می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: عنایت به تولید ملی زمینه مقابله با تحریم‌های تحمیلی را فراهم می‌کند.

عنایت به تولید ملی زمینه مقابله با تحریم‌ها را فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایلام در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: نامگذاری سال 91 به عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر فرزانه انقلاب زمینه‌ای برای بهبود معیشت مردم، ایجاد اشتغال، مهار تورم و مقابله فراگیر با تحریم‌های تحمیلی برخی از کشورها است.

وی ادامه داد: اصولاً فلسفه نامگذاری طی سال‌های اخیر با محوریت یافتن اقتصاد برای حمایت از تولید داخلی و رونق بخشیدن به کار و فعالیت در داخل کشور است و مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسئله کشور ایران اسلامی مسائل اقتصادی است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: مخاطبان اصلی این شعار بدون تردید قوای سه‌گانه به ویژه دستگاه‌ها و مسئولان در حوزه اقتصاد کشور است.

لطفی تصریح کرد: اما دستگاه‌های مربوطه در این حوزه عملکرد درستی نداشته و قصور و کوتاهی در عرصه عمل داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: اگر همه دستگاه‌های ذی‌ربط و مسئول به شعارهای سال‌های اخیر که عمده آن حول مسائل اقتصادی عنوان شده توجه ویژه‌ای داشتند و از همه ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کردند  قطعاً کشور ایران اسلامی یکی از کشورهای پیشرو در حوزه اقتصادی محسوب می‌شد.

وی ادامه داد: افزون بر این، ایران اسلامی جایگاه در خور شأن و منزلت نظام اسلامی و ملت شریف ایران در تعاملات بین‌المللی و روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در عرصه جهانی پیدا می‌کرد.

این مسئول اضافه کرد: باید دولت و مسئولان با هماهنگی لازم و تعامل، تفاهم و با پشتیبانی مردم این شعار را در ابعاد مختلف عملیاتی کنند و از مقابله با یکدیگر و اعمال اغراض سیاسی و متهم کردن یکدیگر خودداری کرده تا شاهد تحولی عظیم و عمیق در مسائل اقتصادی باشیم.

امام جمعه ایلام همچنین به مقام حضرت صدیقه کبری (س) اشاره کرد و گفت: مقام حضرت فاطمه زهرا (س) آنچنان والاست که رضایت و خشم حضرتش معیار رضایت و خشم پیامبر گرامی اسلام و خداوند سبحان است.

وی متذکر شد: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرمودند مریم سرور زنان زمانه خویش بود اما دخترم فاطمه سرور همه زنان جهان از آغاز تا فرجام است. 

خطیب جمعه ایلام در پایان سخنانش به دیگر مناسبت‌های مهم و ویژه هفته از جمله هفته سلامت، روز سالمند و روز جهانی بهداشت اشاره کرد.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول