اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب حوزه‌‌های علمیه:

تولید ملی در عرصه‌ علوم انسانی را جدی بگیریم

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با تاکید بر توجه به تولید ملی در عرصه علوم انسانی گفت: با تولید علم بومی، از وابستگی به منابع غربی رهایی می‌یابیم.

تولید ملی در عرصه‌ علوم انسانی را جدی بگیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌ هادی حسین‌خانی با اشاره به نقش طلاب در تبیین اوامر مقام معظم رهبری در سال جدید اظهار داشت: حضور فعال و اثربخش طلاب در این عرصه نیازمند اجرای یکسری پیش‌نیازهای محتوایی و اجرایی است که توجه به آن می‌تواند در عرصه تبیین و تبلیغ، کارایی خود را در نهادینه کردن منویات مقام معظم رهبری در جامعه پدیدار کند.

وی افزود: نخستین قدم در تبیین فرامین مقام معظم رهبری به خصوص شعار سال جدید این است که خود طلاب تامل بیشتری در وجوه مختلف این مسئله داشته باشند، طلاب باید در زمینه‌های مختلف اقتصادی و آثار فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این زمینه‌ها، به بصیرت و آگاهی‌های لازم دست یافته و در مرحله بعد این دانش را به دیگران منتقل کنند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه تصریح کرد: بدون شک هر بار که شعاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال مطرح می‌شود، با ژرف‌نگری کامل نسبت به چالش‌های کشور در حوزه‌های داخلی و خارجی از سوی ایشان صورت گیرد و در این رابطه طلاب نیز باید نسبت به این شعارها، دغدغه‌مند باشند و این دغدغه را به آحاد جامعه انتقال دهند.

وی نقش طلاب در تبیین شعار «تولید ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی» را بیشتر در زمینه‌های تبلیغی ذکر و عنوان کرد: طلاب مرتبط با عرصه‌های اقتصادی، صنعتی و یا بخش‌های اجتماعی و آموزشی می‌توانند با تشریح و تبیین جلوه‌های مختلف فرامین رهبری، اقشار مختلف جامعه را نسبت به وظایف خود آشنا کنند.

حسین‌خانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مصرف کالای ملی در سطح کشور خاطر نشان کرد: ترویج مصرف کالای ایرانی در سطح جامعه باید به عنوان یک ارزش اقتصادی مطرح شده و آثار زیان‌بار افزایش مصرف کالاهای خارجی در زمینه‌های مختلف اقتصادی و حتی اجتماعی برای مردم بیان شود، بر این اساس باید برای مردم توضیح داد که عدم استفاده از کالای ایرانی و عدم حمایت از تولید ملی چگونه می‌تواند به افزایش بیکاری و بروز مشکلات اقتصادی و صنعتی در کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از حوزه‌های تبیین این شعار در بین تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور است،‌ باید برای آنان توضیح داد که توجه به کیفیت کالا و تلاش برای پایین آوردن قیمت تمام شده این کالاها می‌تواند در کاهش تورم و افزایش کیفیت و رغبت بیشتر مردم به مصرف این کالاها کمک کند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت پژوهش در زمینه فرمایشات مقام معظم رهبری در بدنه حوزه خاطر نشان کرد: امسال تمرکز شعار رهبر معظم انقلاب بر روی تولید ملی است، در این زمینه تولید در بخش‌های علمی و پژوهشی نیز مدنظر است و پرهیز از وابستگی علمی به منابع غربی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه کتاب‌های دانشگاهی در زمینه علوم انسانی، بسیاری از منابع، از تفکرات غربی منشأ می‌گیرد که در این زمینه نیز باید هم و غم فعالان علمی و اجرایی و آموزشی کشور تلاش در راستای اسلامی و بومی کردن منابع علمی و دانشگاهی باشد.

حسین‌خانی گفت: متاسفانه در کشور ما با هزینه ملی، در دانشگاه ملی و به وسیله استاد ایرانی، دانش غربی بنیان به دانشجوی ایرانی آموزش داده می‌شود که خوشبختانه با توجه به تذکرات رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و بزرگان حوزه و نظام در این زمینه تلاش‌های خوبی برای اسلامی کردن منابع آموزشی آغاز شده است و تولید ملی در زمینه علوم انسانی در حوزه پژوهش از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های فعالان علمی و آموزشی کشور است.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول