اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اراک:

حمایت از کارآفرینان در سال تولید ملی باید رأس امور باشد

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه اراک با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: حمایت از کارآفرینان و فناوری نوین باید در رأس امور قرار گیرد.

حمایت از کارآفرینان در سال تولید ملی باید رأس امور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک اظهار داشت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گرفته و همه مسئولیت دارند برای تولید ملی و حمایت از کارآفرینان گام‌های ارزنده‌ای برداشته و این را وظیفه خود بدانند.

وی تصریح کرد: ملت ایران اسلامی همواره باید با تلاش و کار و کوشش موجبات عزت و سربلندی کشور را فراهم ساخته و دشمن را از دستیابی به اهداف شوم خود مأیوس سازند.

امام جمعه اراک بیان داشت: توجه به تولید ملی یکی از رموز مهم و اصلی در شکست تحریم دشمنان و پیشرفت و سربلندی اقتصاد کشور است.

دری نجف‌آبادی بر لزوم به کارگیری راهکارهای اصولی در تمام زمینه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید در زمینه کشاورزی، صنعت، خوشه‌های صنعتی، زنجیره‌ای شدن صنایع، ارتباط صنعت و دانشگاه، بهره حداکثری از ظرفیت‌ها، اصلاح خطوط تولید، حمایت از کارآفرینی، تشکیل شرکت‌های خصوصی، تقویت تجارت خارجی، ایجاد مراکز تحقیقاتی فعال و فرهنگ‌سازی مصرف تولیدات داخلی با تلاش مضاعف توطئه‌های دشمنان را در تحریم‌ها و تهدید‌ها خنثی کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه منابع مالی، امکانات و نیروی انسانی در این سال باید به صورت هدفمند در اختیار تولید و اقتصاد قرار گیرد افزود: امروز در شرایط حساسی در دنیا هستیم و دشمنان منطقه و جهان در کمین ما هستند و ما باید تلاش کنیم تا تهدیدها و چالش‌ها را به فرصت‌های مناسب برای کشور تبدیل کنیم.

امام جمعه اراک همچنین با اشاره به 20 فروردین روز فناوری هسته‌ای ابراز داشت: آب سنگین خنداب اراک در تاسیسات هسته‌ای کشور نقش مهمی دارد.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: صنایع موجود در استان باید در خدمت صنعت کشور بوده و کارگران با تلاش و کوشش خود چرخ‌های صنعت را به گردش درآورند تا بتوانیم با مجاهدت در راه علم و دانش و فناوری به درجه رفیع علمی دست یابیم.

این مسئول همچنین ضمن اشاره به شهادت حضرت فاطمه(س) خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) برترین الگوی عالم و بزرگترین شخصیت در اسلام بعد از پیامبر است که به عنوان هدیه‌ای بر پیامبر بخشیده شد.

امام جمعه اراک تاکید کرد: باید در این ایام پیوندمان را با اهل‌بیت(ع) تقویت کنیم چرا که آنان چراغ راه و مشعل هدایت بوده و سیره و سنت آنها برای ما درس و الگو است.

وی با تاکید بر اینکه جوانان باید زندگی ساده این بانوی بزرگوار را الگوی خود قرار دهند گفت: حضرت فاطمه(س) منشأ خیر و برکت بوده و جوانان باید با الگوگیری از زندگی ایشان از ازدواج‌های پرهزینه دوری کنند.

اشاره به شهادت شهید صدر و خواهرش به دست رژیم پهلوی و شهید صیاد شیرازی از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول