اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری فارس خبر داد

حمایت دستگاه قضا از تولید ملی

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری فارس گفت: برنامه‌های دستگاه قضایی این استان در راستای تحقق سیاست‌های مقام معظم رهبری در حمایت از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی قرار دارد.

حمایت دستگاه قضا از تولید ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، ذبیح‌الله خدائیان در جمع قضات و کارکنان مجموعه قضایی شیراز اظهار داشت: مقام معظم رهبری چند سالی است که با جهت‌گیری امور اقتصادی سال‌ها را نامگذاری می‌کنند، چراکه در وحله نخست شرع مقدس اسلام در مورد وضعیت اقتصادی جامعه و معیشت مردم تاکید بسیاری دارد و در مرتبه دوم، اقتصاد ایران در مرحله گذار از اقتصاد دولتی به خصوصی است.

وی افزود: اجرای قانون سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی نیز در این مورد ضروری بوده و بر این اساس، توجه به بعد اقتصادی جامعه را در اولویت قرار داده است. این مسئول همچنین گفت: استکبار جهانی و دشمنان نظام که در مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی، سیاست‌های خود را شکست خورده دیده‌اند؛ سعی دارند کشور ایران را زیر فشار اقتصادی قرار دهند، از این رو نامگذاری سال 1391 به عنوان سال حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی یک نقشه راه است که باید مردم و مسؤلان آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه بیان کرد: دستگاه قضایی این استان آمادگی لازم را برای همکاری با دستگاه‌های متولی امور اقتصادی دارد.

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز بیشترین لطمه را به تولید ملی می‌زند، به طوری که آثار زیانباری بر اقتصاد و ورشکستگی صنایع داشته است افزود: با برخورد قاطع، مناسب و سریع با مرتکبان این جرائم و ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاری می‌توانیم شاهد پویایی و حرکت رو به رشد در تولید، صنعت و تجارت این استان باشیم.

رئیس شورای قضایی فارس ادامه داد: کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری این استان در سال جدید با برنامه مدون و پویایی بیشتر، برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی و حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع، می‌تواند در تحقق حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی گام‌های مؤثری بردارد.

وی افزود: با فعال شدن بخش خصوصی و جذب سرمایه می‌توان بر مشکلات بیکاری این استان غلبه کرد و گام‌های مؤثری در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برداشت.

رئیس دستگاه قضایی استان فارس در ادامه با تقدیر از اقدامات و تلاش‌های قضات و کارکنان دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در عین حال افزایش ورودی پرونده‌ها در مقاطع ویژه زمانی با تلاش انجام شده افزایش موجودی کنترل شده است.

خدائیان افزود: در بحث مبارزه با جرائم خشن و مهم نیز اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته است که با برخوردهای مناسب قضایی و انتظامی و اجرای به موقع احکام شاهد ارتقای امنیت این استان بوده‌ایم.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین تصریح کرد: اهداف سال‌های گذشته دادگستری استان فارس در کنار اولویت‌های سال جدید همچنان دارای اهمیت بوده و کاهش زمان دادرسی و افزایش ارتقای امنیت فارس و همچنین تکریم ارباب رجوع سرلوحه کار ما است.

خدائیان در پایان خاطرنشان کرد: توجه به تکریم ارباب رجوع و رضایت مراجعان زمینه خدمات مناسب و جلب رضایت خداوند را در بردارد و این امر مهم مدنظر مسؤلان قضایی این استان است.

انتهای پیام/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول