اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر سابق فلسطین در مالزی:

قرآن منسوب به حضرت علی قداست معنوی خاصی دارد

خبرگزاری فارس: سفیر سابق فلسطین در کشور مالزی گفت: در بازدید از قرآن منسوب به دست ‌خط مبارک حضرت علی (ع) نه تنها از نظر زیبایی هنری بلکه از نظر قداست معنوی نیز لذت فراوان بردم.

قرآن منسوب به حضرت علی قداست معنوی خاصی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، سفیر سابق فلسطین در مالزی پس از بازدید از غرفه کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در نمایشگاه بزرگ هنرهای قرآنی مالزی اظهار داشت: در بازدید از قرآن‌های منسوب به ائمه اطهار(ع) تحت تاثیر این آثار منحصر به فرد معنوی و تاریخی قرار گرفتم.
احمد الفواد خاطرنشان کرد: نمایش این‌گونه آثار در تبیین مفاهیم قرآنی بسیار موثر است.
کاردار سفارت پاکستان نیز در کشور مالزی نیز پس از بازدید از نفایس قرآنی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: این نمایشگاه به‌ واسطه نمایش قرآن‌های منسوب به دست‌خط مبارک ائمه اطهار(ع) و همچنین نمایش قرآن‌های چاپی به بیش از 50 زبان زنده دنیا بسیار جذاب و دیدنی است.
محمد قاضی خاطرنشان کرد: با بازدید از غرفه کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی‌ این احساس در من تداعی شد که دوباره به زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) مشرف شده‌ام.
کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با بیش از 16 هزار و 500 نسخه قرآن خطی از دوره‌های مختلف تاریخی نظیر سده‌های اولیه اسلامی، دوره‌های سامانی، غزنوی و سلجوقی گنجینه‌ای ارزشمند از کتاب آسمانی را در اختیار دارد که با پشتوانه آن، می‌توان قانون‌مندی‌های حاکم بر دوره‌های مختلف کتابت، تذهیب و خوشنویسی قرآن کریم را تدوین کرد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول