اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان کردستانی انجام شد؛

تجلیل از دانش‌آموزان فعال عرصه قرآنی در سنندج

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور فرهنگیان، مسئولان و دانش‌آموزان کردستانی از دانش‌آموزان فعال عرصه قرآنی در شهرستان سنندج تجلیل شد.

تجلیل از دانش‌آموزان فعال عرصه قرآنی در سنندج
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان سنندج ظهر امروز در این مراسم که در مسجد جامع شهرستان سنندج برگزار شد، اظهارداشت: در سال گذشته 31 مدرسه قرآن کریم در سطح ناحیه یک شهرستان سنندج دایر شد و دانش‌آموزان سنندجی نیز از این طرح استقبال کردند.
طیبی‌راد با اشاره به اینکه در سال تحصیلی امسال تعداد مدارس قرآن به دو برابر افزایش می‌یابد، افزود: این تعداد به 62 مدرسه می‌سد.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته همچنین در سطح کشور 10 هزار مدرسه قرآنی افتتاح شد که این تعداد امسال به 20 هزار مدرسه در سراسر کشور افزایش می‌یابد.
وی یادآور شد: آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان سنندج در سال‌تحصیلی گذشته برنامه‌های مختلفی را در سطح مدارس برگزار کرد و امسال نیز درصدد ارتقای سطح این برنامه‌هاست.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان سنندج تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های همگام با قرآن کریم، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، جشن نزول قرآن کریم و راه‌اندازی مدارس قرآن و تلاش برای گسترش این مدارس از جمله برنامه‌های انجام شده توسط این اداره است.
طیبی‌راد اضافه کرد: تدبر در قرآن کریم و ترویج این کلام الهی در سطح جوانان امری ضروری و یکی از اهداف اولویت‌دار آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: این اداره همچنین در سال‌جاری اقدام به برگزاری مسابقات قرآنی در بین دانش‌آموزان کرد و در این راستا 155 هزار دانش‌آموز در سطح استان شرکت کردند که از این تعداد 30 هزار و یکصد نفر مربوط به دانش‌آموزان ناحیه یک شهرستان سنندج بود.
وی یادآور شد: همچنین در راستای برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم 14 دانش‌آموز ناحیه یک شهرستان سنندج به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان سنندج در پایان سخنان خود اضافه کرد: توجه به فعالیت‌های قرآنی در سطح مدارس از برنامه‌های اصلی این اداره است که با برنامه‌ریزی مطلوب‌تر در راستای تحقق اهداف قرآنی تلاش می‌کنیم.
در این مراسم قاریان قرآن کریم به تلاوت قرآن پرداختند و از دانش‌آموزان برتر عرصه قرآنی نیز با اهدای جوایزی تجلیل شد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول