اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

باید رفتارهای قرآنی را در جامعه گسترش داد

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: باید تلاش کرد تا جامعه و نمایشگاهی به وسعت جامعه از رفتارهای قرآنی ایجاد کنیم.

باید رفتارهای قرآنی را در جامعه گسترش داد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در حاشیه کلنگ‌زنی دانشگاه علوم قرآنی در مرکز استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر‌اساس آموزه‌های قرآنی شکل گرفت و امام راحل نیز جامعه خود را در مسیر قرآن قرار داد.
وی بیان داشت: بعد از انقلاب اسلامی توجه خاصی به مباحث قرآنی به ویژه در مباحث قرائت، حفظ، تفسیر و تدبر پیش رفت و اکنون کشور از حافظان و قاریان برجسته‌ای برخودار، بهره‌مند و قاریان بین‌المللی را تربیت کرده است.
نجار افزود: در راستای مباحث قرآنی و دانشگاهی نیز کارهای اساسی زیادی صورت گرفته، اما به طور مستقل دانشگاه‌های قرآنی نبود و این ضرورت در طول زمان احساس می‌شد.
وی ابراز داشت: در دولت نهم و دهم توجه خاصی به موضوع‌های قرآنی شده و امیدواریم کشور ما بتواند با تلاشی ‌که در همه جنبه‌ها صورت می‌گیرد به جایگاه اصلی خود در مباحث قرآنی رسیده و به دنیای اسلامی و تشنگان حقیقت و عدالت عرضه کند.
نجار اصل قرآن را تدبر در آن دانست و خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی قرآن در تاقچه‌ها، برای بدرقه مسافر و عزاداری قرائت می‌شد، اما بعد از انقلاب قرآن به بطن و مسیر زندگی بشر نفوذ کرده و با گذشت زمان نیز توجه بیشتری نسبت به موضوع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دولت، ارشاد، اوقاف و صدا و سیما نسبت به مباحث قرآنی برنامه‌های متنوع و متعددی دارند، گفت: مراکز آموزشی و دانشگاهی نیز در این زمینه اهتمام جدی دارند.
استاندار کرمان ابراز داشت: به نظر می‌رسد که هر اندازه تدبر بیشتری در قرآن داشته باشیم، نفوذ آن در انسان نیز بیشتر است و امروز نیز تا حدودی به سمت ایده‌آل پیش رفته‌ایم.
نجار بیان داشت: در ایام بیض و مراسم اعتکاف حضور جوانان تشنه حقیقت این کشور در مساجد و محل‌های اعتکاف مشهود است، هر جا که مباحث قرآنی مطرح باشد، جوانان تشنه این مسیر از آب گوارای قرآن بهره می‌برند.
وی افزود: مشخص است که جوانان اهتمام جدی در این موضوع دارند، اما قرآن‌ دریای بیکرانی است و هر کس به اندازه رفع تشنگی خود بهره‌مند می‌شود.
نجار تصریح کرد: نخبه‌های قرآن و افرادی که می‌توانند قرآن را به جامعه عرضه کنند، باید تلاش بیشتری کرده و عام و خاص رفتارهای قرآنی را در جامعه ایجاد کنیم.
وی با تأکید بر تلاش برای تنظیم رفتارهای جامعه با قرآن خاطرنشان کرد: انتشار خطوط نورانی قرآن و تهذیب‌های زیبا ضروری است، اما باید تلاش کرد تا جامعه و نمایشگاهی به وسعت جامعه از رفتارهای قرآنی ایجاد کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول