اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رحیم‌پور ازغدی:

عرفان‌های نوظهور در تفسیر قرآن ساختارشکنی می‌کنند

خبرگزاری فارس: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جریانی با عنوان عرفان نوظهور در تفسیر آیات قرآن ساختارشکنی می‌کند.

عرفان‌های نوظهور در تفسیر قرآن ساختارشکنی می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در همایش نگاه قرآنی به توسعه و پیشرفت اقتصادی که در محل تالار همایش نمایشگاه بین‌المللی مشهد برپا شد، اظهار داشت: زمانی که وارد عرصه اقتصادی یا هر کدام از شاخه‌های آن می‌شویم باید یک نگاه جهادی و معنادار از قرآن داشته باشیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مرحوم آیت‌الله طباطبایی در کتب مقدمه المیزان می‌فرمایند از ویژگی‌های کسی که می‌خواهد اینگونه رفتار کند این است که تمایلات شخصی و اجتماعی خودش، منافع و دیدگاهایش را در مسائل مختلف به حالت تعلیق درآورد یا به عبارتی فهم خود و دیدگاه‌های شخصی را در معنی کردن آیات قرآن دخالت ندهد.
این محقق و نظریه پرداز گفت: همچنین کسی که می‌خواهد از قرآن چیزی یاد بگیرد تنها راه یادگیری قرآن تسلیم شدن در برابر اوست.
رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: در بسیاری از امورات زندگی مدل درک اسلامی را به ما نمی‌آموزند و به صورت کتاب‌ها و... خود را به اشاره از احادیث قرآن در می‌آورند و به نوعی احادیث جعلی به ما می‌آموزند.
وی با اشاره به معیار درک اصلی قرآن، اظهار داشت: عقل قطعی و یا نقل قطعی از معصوم باشد کسی که می‌خواهد حدیث یا جمله‌ای از قرآن را نقل کند باید با سند قطعی صحبت کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: عده‌ای بیان می‌کنند که بعضی کلمات قرآن مبهم است در حالی که مشکل در مفهوم کلمات نیست بلکه مصداق کلمات قرآن مشکل است، این موضوع اثبات شده است که قرآن قصد گیج کردن ما را ندارد بلکه احتیاج به تقوا و تفسیر دارد و کسانی که بدون تقوا سراغ قرآن می‌روند به هیچ وجه برایشان معنا ندارد، زیرا در روایات آمده است که قرآن مخاطب خودش را می‌شناسد و با هرکس به حسب نفسانیت او با قرآن صحبت می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه رسیدن آیات قرآن به نسل امروز به برکت وجود اصحاب پیامبر است، ادامه داد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند زمانی که سوره‌های قرآن بر پیامبر نازل می‌شد من تک تک آنها را می‌خواندم و کنترلشان می‌کردم و یکی اینکه یاران پیامبر سبب شدند که این کتاب الهی به این نسل وارد شود.
رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: جریانی به نام عرفان نوظهور با جبرگرایی، خلاف کلام قرآن صحبت می‌کند و بین بخشی از مسلمانان مبهم سازی می‌کند چرا که این‌ها منشأ سیاسی دارد، چراکه بسیاری وارد قرآن شدند و فقط فکر این را می‌کردند که استفاده ابزاری کنند و برای رسیدن به منافعشان از قرآن مجید هر استفاده‌ای کردند.
این محقق و پژوهشگر خطاب به جریان‌های فکری سرمایه‌پرست گفـت: بدانید کسانی هستند که از راه نامشروع پول‌دار می‌شوند و حق دیگران ومردم را پایمال می‌کنند در حالی که عده‌ای از راه مشروع پول در می‌آورند به عنوان نمونه یک نفر تولیدی و یا کارخانه می‌زند و 150 نفر را در آن مجموعه مشغول به کار می‌کند هم میزان تولید جامعه را بالا می‌برد و هم مجاهدان فی سبیل الله است در حالی که جریان فکری سرمایه‌پرست خلاف این موضوع عمل می‌کند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول