اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ورامین خبر داد:

شناسایی حافظان و فعالان قرآنی ورامین

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین با اشاره به اهمیت ترویج قرآن در جامعه از شناسایی حافظان و فعالان قرآنی شهرستان ورامین خبر داد.

شناسایی حافظان و فعالان قرآنی ورامین
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به اهمیت ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی در جامعه اظهار داشت: اهتمام به ترویج معارف قرآنی بهترین عامل در مقابل هجمه‌های بزرگ فرهنگی دشمنان دین و انقلاب اسلامی است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین افزود: اکنون مشاهده میکنیم که دامنه آسیب‌های اجتماعی گسترده‌تر از قبل شده و این مسئله، مسئولیت نهادها و سازمان‎های قرآنی را سنگین‌تر از قبل میکند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید به نحوی در شرایط کنونی برنامه‌ریزی، کار و تلاش کنیم که خدای نکرده روز قیامت در محضر قرآن کریم و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) شرمسار نباشیم.
غلامی با اشاره به برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی ورامین در زمینه علوم قرآنی تاکید کرد: شناسایی حافظان و فعالان امور قرآنی با هدف حمایت‌های مادی و معنوی آنان از مهم‌ترین برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی  است.
وی در ادامه بیان داشت: در همین راستا و به منظور گسترش فضا برای فعالیت‌های قآنی تاکنون به تعدادی از فعالان قرآنی مجوز تاسیس موسسه قرآنی داده شده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین در پایان با قدردانی از تلاش‌های ارزشمند شهرداری این منطقه تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت‌های مذهبی را دارا بوده و با تعامل و همکاری دو جانبه می‌توان برای پیشبرد فرهنگ منطقه تلاش کرد.
وی تاکید کرد: انس و ارتباط با کتاب الهی، از جهات مختلفی قابل توجه است و بعد معرفتی قرآن، از مهم‌ترین این جهات محسوب می‌شود، از آنجا که قرآن کریم کلام خدا و پیام آسمانی است و سخن پروردگار و تجلی کمال مطلق محسوب می‌شود، دارای گیرایی و جذابیت ویژه‌ای است و تشنگان حقیقت می‌توانند از آن کلام که همچون آب زلالی است سیراب شوند.
غلامی گفت: آیات الهی دریچه ارتباط با عالم ملکوت و نشان گویای خداوند است که از طریق وحی در اختیار انسان قرار گرفته است.همان‌گونه که در روایات آمده، خالق هستی به واسطه قرآن با بندگانش سخن می‌گوید و رمز و راز خلقت را از این راه می‌آموزد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین تاکید کرد: کسی که به خدا ایمان دارد و عاشق بندگی و وصال اوست، مشتاق شنیدن کلام معشوق است، از سخن گفتن با معبود خویش لذت می‌برد، با انس و ارتباط با قرآن ایده‌های توحیدی را از این کلام اخذ می‌کند و با معارف الهی آشنا می‌شود. چنین شخصی که از زلال معرفت سیراب گردیده و آیات قرآن را کلام و پیام معشوق می‌داند.
وی اضافه کرد: لحظه‌ای از آن غافل نمی‌شود و همواره زمزمه دارد: «از هر چه بگذریم سخن دوست خوش‌تر است».
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین در پایان تصریح کرد: یکی از جنبه‌های انس، با قرآن جنبه هدایتی آن است. قرآن سراسر نور و سرور است، به طالب آن نورانیت می‌بخشد و انسان را به استوارترین راه و مقصد هدایت می‌کند. اهل قرآن نورانیت آیات الهی را درک می‌کنند و پیام آن را با شوق و بصیرت به جان می‌خرند. کتاب خدا شالوده مکتب اسلام است که جهان بینی توحیدی و ایدئولوژی آن را تبیین می‌کند و بهترین اسباب هدایت را در اختیار انسان می‌گذارد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول