اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کرمان خبر داد:

راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: کانون‌های فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه در دهه امامت و ولایت در استان کرمان افتتاح می‌شوند.

راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت‌الاسلام  محمد قاسمی‌زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در نخستین جلسه ستاد برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت گفت: کانون‌های فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه در این دهه افتتاح می‌‌شوند.
قاسمی‌زاده با بیان اینکه هر کاری که در راستای ترویج فرهنگ امامت و ولایت انجام شود، ثوابش از هر کاری در این دوره بیشتر است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای مناطق جنوبی و محروم استان در مورد برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت ضروری است و مردم در این مناطق بعضاً به نخستین مسائل دینی خود محتاج هستند.
وی برنامه‌ریزی فرهنگی در دهه امامت و ولایت را به صورت ویژه و فوق‌العاده یک ضرورت خواند و بیان کرد: باید با کمک نهادها و ادارات تأثیرگذار در بحث جوانان و نوجوانان برنامه‌های متنوع، جذاب و تأثیرگذار در سطح استان برنامه‌ریزی شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان عنوان کرد: ما در حوزه امامت و ولایت یک تکلیف کلی در مورد شناساندن فرهنگ شیعه و فضائل  امامان معصوم (ع) داریم و یک مسئولیت اجرایی در حوزه استان کرمان که باید برنامه‌ریزی کنیم تا برنامه‌ها به نحو احسن و در خور شأن امامان معصوم (ع) و در عین حال مؤثر برگزار شوند.
قاسمی‌زاده برنامه‌ریزی فرهنگی در استان کرمان را از نظر هجمه‌های تبلیغاتی وهابیت بسیار ویژه خواند و بیان داشت: وهابیت تمام تلاشش این است که مسئله امامت از شیعه حذف شود و بر این عقیده است که اگر امامت حذف شود، بقعه مسائل نیز قابل برطرف شدن هستند، باید تمام همت و تلاش خود را در دهه امامت و ولایت به کار ببندیم و با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و مؤثر نقشه‌های شوم دشمنان اسلام را خنثی کنیم.
وی دستورالعمل‌های صادره شده در مورد برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت را مؤثر خواند و اذعان کرد: با توجه به اینکه استان کرمان از هجمه های تبلیغاتی دشمنان در امان نیست، صدور این دستورالعمل‌ها برای استان کرمان کافی نیست و لذا ما باید به اوضاع استان توجه داشته باشیم ‌و بر همین اساس برنامه‌ریزی کنیم.
قاسمی‌زاده برنامه‌ریزی این دهه را حول سه محور شناخت امیرالمؤمنان، جایگاه امامت و ولایت و وظایف شیعیان در زمان غیبت دانست و افزود: برنامه‌ها در استان در سه بخش استان، شهرستان کرمان و جنوب استان باید بررسی شود و با تعامل با نهادها و ادارات طرح جامعی ارائه شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول