اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان:

راه‌اندازی دانشکده علوم قرآنی نیاز اساسی لرستان بود

خبرگزاری فارس: استاندار لرستان گفت: یکی از نیازهای اساسی مردم لرستان ایجاد دانشکده قرآنی بود که امروز این نیاز محقق شده است.

راه‌اندازی دانشکده علوم قرآنی نیاز اساسی لرستان بود
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حبیب‌الله دهمرده ظهر امروز در مراسم افتتاح و راه‌اندازی دانشکده علوم قرآنی خرم‌آباد اظهار داشت: راه‌اندازی این دانشگاه و سایر طرح‌های جدید و کاربردی در لرستان حاصل همدلی و هم‌فکری مدیرانی است که در زمینه خدمت رسانی بیمنت به مردم از یکدیگر سبقت میگیرند.
وی افزود: حمایت همه‌جانبه دانشگاه‌های استان از دانشکده تازه تاسیس علوم قرآنی یک امر ضروری است و روسای دانشگاه‌های لرستان باید در پیشرفت این مرکز علمی قرآنی تمام تلاش خود را بکار گیرند. 
وی با تشکر از افرادی که در راستای راه‌اندازی این دانشکده تلاش کردند گفت: در راه‌اندازی این دانشکده عناصر مختلفی همکاری کردند که این همکاری آن‌ها کمک بزرگی به مردم استان بوده است.
استاندار لرستان افزود: مردم استان مردمی اعتقادی و حافظان قرآن هستند و نبود دانشکده علوم قرآنی به عنوان یک کمبود اساسی امروز برطرف شده است.
دهمرده با بیان اینکه ایجاد رشته دانشگاهی در دفترچه کنکور ماه‌ها به طول میانجامد تصریح کرد: ایجاد رشته‌های دانشکده علوم قرآنی خرم‌آباد در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال 90 در مدت یک نیم روز با همکاری ادارات اوقاف تهران و لرستان دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محقق شد.
وی با بیان اینکه باید تمام ظرفیت‌ها را برای توسعه و پیشرفت استان بکار گرفت اظهار داشت: امروز با تعامل مدیران و مسئولان استانی شاهد افتتاح یک کارریشه‌ای، اساسی، اعتقادی و ارزشی تحت عنوان دانشکده علوم قرآنی هستیم.
در ادامه رئیس دانشکده علوم قرآنی خرم‌آباد با قدردانی از زحمات استاندار لرستان در زمینه راه‌اندازی این دانشکده گفت: دانشکده علوم قرآنی خرم‌آ‌باد به‌ عنوان یکی از مصوبات مهم دومین دور سفر هیئت دولت به لرستان بود که با تلاش و پیگیری جدی استاندار لرستان این امر محقق شد و امروز شاهد افتتاح این دانشکده هستیم.
محمد مهدی صلاح با اشاره به این‌که دانشکده علوم قرآنی خرم‌آباد مهرماه امسال از طریق آزمون سراسری دانشجو می‌پذیرد، اظهار داشت: دانشکده علوم قرآنی خرم‌آباد با تصویب شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مقطع کارشناسی رشته‌های تربیت معلم قرآن ویژه بانوان و تفسیر قرآن ویژه آقایان با ظرفیت هر کدام 30 نفر دانشجو می‌پذیرد.
مشاور استاندار لرستان در امور دانشگاه‌ها با اشاره به این‌که توجه ویژه استاندار لرستان به رونق فعالیت‌های علمی و فرهنگی موجب انعقاد قرارداد واگذاری زمین دانشکده علوم قرآنی با هشت هکتار وسعت در 29 خردادماه امسال شد، ادامه داد: همچنین شرایط انتخاب رشته این دانشکده نیز 48 ساعت پس از اخذ مجوزهای لازم، از طریق دفتر گسترش به سازمان سنجش اعلام شد.
صلاح با بیان اینکه زمین دانشکده علوم قرآنی با پیگیری گسترده استاندار لرستان در مجتمع دانشگاهی کمالوند خریداری شده است، تصریح کرد: علاوه بر خرید زمین، تمام هزینه‌های مورد نیاز جاری و اداری دانشکده علوم قرآنی نیز برای مدت سه سال از طریق استانداری لرستان تأمین و پرداخت می‌شود.
دانشکده علوم قرآنی استان لرستان طی مراسمی امروز در ساختمان وقفی دولتیاری خرم‌آباد فعالیت خود را آغاز کرد.
دانشکده علوم قرآنی خرم‌آباد به عنوان مصوبه دور دوم سفر هیئت دولت به لرستان مهرماه امسال در دو رشته تربیت معلم قرآن ویژه خواهران و تفسیر قرآن ویژه برادران دانشجو می‌پذیرد. 
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول