اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام تولیت آستان‌ قدس رضوی:

فعالیت‌های قرآنی مهم‌ترین رسالت آستان قدس است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام تولیت آستان ‌قدس رضوی گفت: فعالیت‌های قرآنی، مهم‌ترین رسالت فرهنگی آستان قدس است.

فعالیت‌های قرآنی مهم‌ترین رسالت آستان قدس است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، سیداحمد علوی در مراسم قرائت قرآن کریم در حرم مطهر رضوی ضمن گرامی‌داشت ایام پر برکت ماه مبارک رمضان، این ماه عظیم را ماه نزول قرآن و ماه عبادت و راز و نیاز با خالق متعال خواند و اظهار داشت: به طور قطع و یقین، بزرگ‌ترین هدیه‌ الهی برای بشر در طول تاریخ، ارسال پیامبران برای راهنمایی انسان‌ها و مهم‌ترین معجزه‌‌ی الهی که توسط رسول ختمی مرتبت، حضرت محمد مصطفی(ص) برای استفاده و بهره‌مندی انسان‌ها به منظور نیل به سعادت آورده شده قرآن کریم است.
وی با بیان اینکه سنت رسول اکرم(ص) و سیره‌‌ ائمه‌‌ اطهار(ع)، شارح و مبین قرآن عظیم است، افزود: قرآن کریم نقشه راه سعادت انسان‌ها در طول تاریخ بوده و هر کس به سنت رسول اکرم (ص) و سیره ائمه اطهار اقتدا کرده و به قرآن تمسک ورزد، یقیناً به رستگاری و سعادت و کمال میرسد.
علوی با تأکید بر نقش مصحف شریف در نجات انسان‌ها از سقوط، ظلمت، اضطراب، افسردگی و انحرافات مختلف بشری عنوان کرد: قرآن مجید راه نیل به مسیری شفاف، نورانی و مملو از معنویت است که این مهم تنها از طریق قرائت، تدبر و عمل به این ودیعه‌ الهی و توصیه‌های آن تأمین می‌شود.
وی همچنین درباره رسالت آستان‌ قدس رضوی در این زمینه، ضمن اشاره به فعالیت‌های این مجموعه اظهار داشت: با توجه به اینکه رسالت اصلی آستان قدس رضوی از سیره‌ حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) نشأت می‌گیرد، فعالیت‌های چندگانه قرآنی در حرم رضوی برگزار میشود.
برنامه‌ روزانه‌ قرائت ترتیل یک جزء از قرآن کریم توسط قراء بین‌المللی در ایام ماه مبارک رمضان در دو نوبت بعد از نماز صبح و قبل از نماز ظهر، در مسجد گوهرشاد و رواق امام خمینی (ره) اجرا و از شبکه‌‌ یک و سه سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول