اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

اشاعه فرهنگ قرآنی روشن کننده مسیر است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان گفت: اشاعه فرهنگ قرآنی همراه با فرهنگ اهل بیت (ع) روشن کننده مسیر است.

اشاعه فرهنگ قرآنی روشن کننده مسیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامعلی رضوانی شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه نمایشگاه قرآن کریم در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر خواستار استمرار برنامه‌های قرآنی مناسب با شرایط زمانی شد و اظهار داشت: به مسائل قرآنی باید در تمام سال توجه ویژه شود.
وی با بیان اینکه قرآن در تمام دوران مشتاقان فراوانی دارد، افزود: قرآن کریم مهم‌ترین سرمایه در کنار ولایت ائمه (ع) است.
رضوانی قرآن را نسخه شفابخش و نجات دهنده بشریت نامید و تصریح کرد: اشاعه فرهنگ قرآنی همراه با فرهنگ اهل بیت (ع) روشن کننده مسیر است.
 
* نمایشگاه دائمی قرآن کریم در گیلان دایر شود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت نیز در این مراسم قرآن را مرکز ثقل، وحدت و همدلی مسلمانان خواند و گفت: مظهر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان تبلور مییابد.
رضا ثقتی مودت، دوستی و همدلی مردم در ماه مبارک رمضان را مثال‌زدنی عنوان کرد و افزود: امسال در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خیزش قابل محسوسی در امور قرآنی  پدید آمده است.
وی برگزاری محفل انس 30 روز با قرآن، تفسیر قرآن، مسابقات قرآنی و برپایی نمایشگاه قرآن کریم با حضور هنرمندان هنرهای تجسمی را از جمله فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان برشمرد و ابراز داشت: کارگاه تفسیر قرآن کریم و قرآن‌پژوهی توسط کارشناسان خبره در ماه مبارک رمضان توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت برگزار شد.
ثقتی با اشاره به فضای مجازی تخصصی در نمایشگاه مذکور، تصریح کرد: بیش از 282 اثر توسط موسسه فرهنگی هنری کاروان از سراسر کشور فراخوان شده که در نوع خود قابل توجه است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت خوشنویسی، نگارگری، نقاشی، پوستر، تصویرسازی و عکس، منبت و معرق را از رشته‌های هنری ارائه شده در نخستین نمایشگاه تجسمی قرآن کریم در گیلان برشمرد و بیان داشت: این رشته‌های هنری در خدمت قرآن قرار دارند.
وی به 80 اثر ارائه شده از طرف هنرمندان گیلانی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: 74 اثر در خط، 72 اثر نگارگری، 30 اثر تصویرسازی با موضوع رضوی، 25 اثر منبت و معرق با موضوع‌های مذهبی و 15 تابلوی نقاشی در نخستین نمایشگاه قرآن کریم گیلان به نمایش گذاشته شده است.
ثقتی آثار برجسته هنرمندان هنرهای تجسمی را بخش ویژه این نمایشگاه خواند و عنوان کرد: این آثار توسط کارشناسان تجسمی واجد شرایط شناخته شده و در نمایشگاه عرضه میشود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با بیان اینکه مراسم معنوی در 10 محفل با حضور مردم و مسئولان در این شهرستان برگزار شد، یادآور شد: این محافل در مسجد هاشمی علیآباد کانون الغدیر، مسجد امام رضا (ع) حمیدیان کانون شهید تندرو، مسجد امام رضا (ع) در بلوار شهید انصاری، مسجد و بقعه آقا باباحسن در خاچکین، کانون انصارالحسین مسجد امام حسن عسگری (ع) در پل طالشان، مسجد جامع لشت‌نشا، مسجد جامع کوچصفهان، مسجد جامع خشکبیجار و در مهدیه سنگر برگزار شد.
وی خواستار احداث نمایشگاه دائمی قرآن کریم برای معرفی بیشتر این کتاب عظیم‌الشان در گیلان شد و اذعان داشت: برپایی احداث نمایشگاه دائمی با تلاش مسئولان محقق میشود.
در این مراسم از خادمان قرآن کریم، حافظان روشندل و خانواده‌های شهدای قرآنی تجلیل شد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول