اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

کسب رتبه نخست خراسان جنوبی در تولید زرشک و عناب

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در تولید زرشک و عناب رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

کسب رتبه نخست خراسان جنوبی در تولید زرشک و عناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا دستجردی ظهر امروز در کارگروه آموزشی کارآفرینی و ایده‌های کشاورزی در عصر نوین ضمن یاد و نام شهدا اظهار داشت: مردم استان در زمینه‌های کشاورزی، دامداری و باغداری فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این‌که خراسان جنوبی 15 سال است از خشکسالی رنج می‌برد، ادامه داد: همچنین وزش باد‌های 120 روزه نیز برای کشاورزان سبب ایجاد مشکل شده است.

اشتغال 24 درصدی مردم خراسان جنوبی در بخش کشاورزی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان این‌که کشاورزی در استان 25 درصد ارزش افزوده را شامل می‌شود، افزود: همچنین 24 درصد اشتغال را نیز به خود اختصاص داده است.

دستجردی رتبه خراسان جنوبی در زمینه تولید زرشک و عناب را در کشور رتبه نخست عنوان کرد و گفت: همچنین این استان رتبه دوم در تولید زعفران در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: حدود 15 درصد جمعیت شتر کشور در خراسان جنوبی وجود دارد.

وجود 6 هزار قنات در خراسان جنوبی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی از وجود 6 هزار رشته قنات در استان خبر داد و اذعان داشت: بیشترین آب استان از قنات‌ها تامین می‌شود.

دستجردی با بیان این‌که 3 هزار چاه عمیق در استان وجود دارد، گفت: ما در استان با محدودیت‌های منابع آبی و کیفیت نامناسب آب و خاک روبرو هستیم.

وی قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر قاچاق کالا و سوخت را یکی از مشکلات این استان دانست و ادامه داد: پایین بودن تراکم جمعیت روستاها، خرده مالکی و کم بودن سواد کشاورزان از دیگر مشکلات این استان است.

عضویت بیش از 2 هزار نفر در سازمان نظام مهندسی کشاورزی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان این‌که 2 هزار و 150 نفر در این سازمان عضو هستند، اذعان داشت: برای فارغ‌التحصیلان در استان مشکل تامین کار وجود دارد.

دستجردی خاطر نشان کرد: هدف ما ترغیب فارغ‌التحصیلان برای اشتغال است.

انتهای پیام/69010/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول