اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی:

سه کانون بحران بیابانی در زیرکوه وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از وجود سه کانون بحران بیابانی در زیرکوه خبر داد.

سه کانون بحران بیابانی در زیرکوه وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا فقیه‌نیا ظهر امروز در شورای اداری شهرستان زیرکوه اظهار کرد: شهرستان زیرکوه در حوزه منابع طبیعی دارای سه کانون بحرانی است که این کانون‌ها در مناطق شاهرخت، بمرود و همت‌آباد خواجه قرار دارند.

وی ادامه داد: باید برای جلوگیری از فرسایش بادی نسبت به احیای مراتع و منابع طبیعی برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از تدوین طرح‌های مطالعاتی این کانون‌ها خبر داد و افزود: در سال آینده نیز جذب و اختصاص اعتبار لازم از منابع ملی و استانی در راستای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی انجام خواهد شد.

تخریب مراتع خراسان جنوبی به دلیل دام مازاد بر مراتع

فقیه‌نیا با اشاره به اینکه وجود دام مازاد بر ظرفیت مراتع یکی از دلایل تخریب منابع طبیعی است، بر تعادل دام و مرتع تاکید کرد و گفت: رواج فرهنگ حفظ منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌ ملی باید در دستور کار قرار گیرد.

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی نیز در این جلسه بر شناسایی استعدادها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان زیرکوه تاکید کرد.

محمد حسین جعفری ادامه داد: با معرفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زیرکوه ضمن شناسایی استعدادها و پتانسیل‌ها نیز زیرساخت‌های لازم در ارتباط با فرهنگ و هنر این شهرستان تامین می‌شود.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در جنگ نرم تصریح کرد: اگر چه در سال‌های گذشته دشمن در جبهه‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی توطئه‌هایی را به وجود آورد که به هیچ نتیجه‌ای نرسید اما هم‌اکنون با راه‌اندازی جنگ نرم به دنبال توطئه و به چالش کشاندن کشورمان است که باید با فرهنگ‌سازی و توجه به جوانان از این مؤثر واقع شدن این توطئه‌ها جلوگیری کنیم.

ضرورت بهره‌گیری از فرهنگ معارف قرآنی

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی بر بهره‌مندی از فرهنگ معارف قرآنی و توجه به معانی آن تاکید کرد.

جعفری متذکر شد: ایجاد معاونت قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور بهره‌مندی از کلام وحی الهی است بنابراین باید در این راستا تلاش فراوان کرد.

در این جلسه محمد اسحاق صادقی به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدرضا صادقی به عنوان سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان زیرکوه معرفی شدند.

انتهای پیام/69008/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول