اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کردستان عنوان کرد

فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی کردستان در جستجوی شغل

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی کردستان گفت: یک هزار و 267 نفر از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی عضو این سازمان جویای شغل هستند.

فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی کردستان در جستجوی شغل

عابد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: براساس آخرین آمار هم اکنون 3 هزار و 560 نفر عضو سازمان هستند که از این تعداد 2 هزار و 196 نفر را مردان و یک هزار و364 نفر را هم زنان تشکیل داده‌اند.

وی تصریح کرد: از تعداد اعضای جدید سازمان در  6 ماه اول سال جاری اطلاعاتی در دسترس نیست.

حمدی به بیان علت نبود اطلاعات جدید از تعداد اعضای سازمان اشاره  و بیان داشت: در سنوات گذشته فارغ‌التحصیلان برای عضویت باید به این سازمان در استان مراجعه و  با تکمیل فرم و اعطای مدارک لازم عضو سازمان می‌شدند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی کردستان ادامه داد: ازابتدای امسال عضویت در این سازمان از طریق سایت مرکزی به آدرس اینترنتی www.iaeo.ir صورت می‌گیرد و به صورت حضوری عضویت هیچ‌فردی ثبت نخواهد شد.

وی یادآور شد: به دلیل شرایط ذکر شده هنوز از تعداد ثبت‌نام کنندگان جدید و هم‌چنین افرادی هم که درخواست تمدید عضویت کردند اطلاعی دردسترس نیست و قرار شده از طریق سازمان مرکزی به استان‌ها ابلاغ شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی کردستان عنوان کرد: از تعداد اعضای سازمان 566 نفر در بخش دولتی و هزار و 727 نفر نیز در بخش غیردولتی مشغول به کار بوده و یک هزار و 267 نفر نیز جویای شغل هستند.

احمدی به وضعیت تحصیلی اعضای سازمان اشاره  و خاطرنشان کرد: 13 نفر از اعضای سازمان دارای مدرک دکترا،317 نفر کارشناسی ارشد،3 هزار و 230 نفر نیز دارای مدرک کارشناسی هستند.

صدور 569 پروانه اشتغال

 رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی کردستان اعلام کرد: تاکنون برای 569 نفر از اعضا شامل 201 نفر زن و 368 نفر مرد پروانه اشتغال صادر شده است.

به گفته وی شرط لازم برای درخواست پروانه اشتغال و رتبه بندی گذراندن 75 ساعت دوره آموزشی در این سازمان است.

 احمدی اضافه کرد: اعضای سازمان برای انجام کارهای کارشناسی و نظارت هم‌چون صدور پروانه تاسیس،بهره‌برداری و حتی تمدید واحدهای گلخانه‌ای،دامداری و قارچ خوراکی و هم‌چنین برای انجام طرح‌هایی هم چون شناسنامه باغات و غیره حتماً باید دارای پروانه اشتغال و رتبه‌بندی باشند.

وی تصریح کرد:  تاکنون 177 دوره آموزشی در تمام زمینه‌های مرتبط با بخش کشاورزی،منابع‌طبیعی و محیط ‌زیست توسط سازمان برگزار شده و 8 هزار و 906 نفر از اعضای سازمان هم در این دوره‌های شرکت و گواهینامه دریافت کردند.

 رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی کردستان در پایان عنوان کرد: مهم‌ترین هدف ما ایجاد تعامل بیشتر با مسئولان استان به ویژه نهادها و ارگان‌های مرتبط با بخش کشاورزی به منظور واگذاری امور به فارغ‌التحصیلان این بخش در استان و هم‌چنین برگزاری دوره‌های آموزشی و بازآموزی مورد نیاز و علاقه فارغ‌التحصیلان است.

انتهای پیام/79003/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول