اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی:

86 درصد مساحت خراسان جنوبی درگیر پدیده بیابان‌زایی است

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی، 86 درصد مساحت استان درگیر پدیده بیابانزایی است.

86 درصد مساحت خراسان جنوبی درگیر پدیده بیابان‌زایی است

حبیب‌الله شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: بیابان‌زایی به عنوان یک معضل سبب از بین رفتن منابع تجدید‌شونده می‌شود.

وی ادامه داد: بیابانزایی مشتمل بر فرآیندهایی است که در نتیجه عوامل طبیعی و عملکرد نادرست انسان به وجود می‌آید و سبب کاهش تولید بیولوژیک تحت تاثیر عوامل اقلیمی و انسانی می‌شود.

به مخاطره انداختن زندگی بیش از یک‌میلیون در 100 کشور توسط بیابان‌ها

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه بیابان‌ها زندگی بیش از 250 میلیون نفر را در جهان مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد، اضافه کرد: امروزه بیابان‌ها زندگی یک‌میلیون نفر را در بیش از 100 کشور به مخاطره می‌اندازد. 

شریفی تصریح کرد: 96.5 درصد از مساحت خراسان جنوبی مربوط به عرصه‌های منابع طبیعی بوده که حدود 35.8 درصد را عرصه‌های بیابانی، 50.2 درصد را مراتع کم تراکم بیابانی، 6.2 درصد را مراتع خوب و متوسط و 4.4 درصد را عرصه‌های جنگلی تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به وضعیت بیابان‌های خراسان جنوبی، ابراز داشت: خراسان جنوبی با 12 میلیون و 935 هزار و 39 هکتار اراضی بیابانی و مراتع کم تراکم بیابانی، دومین استان بیابانی کشور است.

86 درصد مساحت خراسان جنوبی درگیر پدیده بیابانزایی است

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی، 86 درصد مساحت استان درگیر پدیده بیابانزایی هستند. 

شریفی با بیان اینکه از مجموع مساحت استان 10.7 میلیون هکتار آن در معرض تهدید فرسایش بادی است، متذکر شد: تعداد 23 منطقه تحت تاثیر فرسایش بادی قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: فرسایش بادی به منابع زیستی و اقتصادی استان بالغ بر 187 میلیون و 997 هزار و 86 ریال خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/69013/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول