اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی خبر داد

وجود 235 هزار هکتار پارک جنگلی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: هم‌اکنون خراسان جنوبی دارای 235 هزار هکتار پارک جنگلی است.

وجود 235 هزار هکتار پارک جنگلی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حبیب‌الله شریفی ظهر امروز در مراسم روز ملی درختکاری با اشاره به سخن حضرت محمد(ص) اظهار کرد: هر کس درختی بنشاند خداوند در بهشت برای او درختی می‌نشاند.

این مسئول ادامه داد: خراسان جنوبی چون از انبوه درختان جنگلی برخوردار نیست کاشتن یک درخت هم اهمیت والایی دارد و حفظ پوشش گیاهی، آب و خاک در توسعه پایدار متجلی است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: حفظ پوشش گیاهی در یک چرخه به هم وابسته است که اگر هر کدام از آب، خاک و محیط زیست دچار مشکل شود محیط زیست و زیستن را به خطر می‌اندازد.

شریفی با بیان اینکه فضای سبز بیشتر از گذشته نیاز به حفاظت دارد، اضافه کرد: توسعه صنعتی، نازک شدن لایه اوزون، آلودگی‌های صوتی، ریز گردها و طوفان‌ها تهدیدی برای محیط زیست به شمار می‌رود که مسئولیت ما را در این زمینه سنگین‌تر کرده است.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی دارای 611 هزار هکتار جنگل است که از این میزان 9 هزار و 800 هکتار پوشش نیمه انبوه و 608 هزار هکتار از نوع تنک هستند که بیشتر این نوع درختان را بنه و بادام تشکیل می‌دهد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کشورهایی که کمتر از 10 درصد جنگل داشته باشند کشورهای ضعیف هستند، اذعان داشت: کشور ما از لحاظ تنوع جنگل ضعیف است و در این راستا مشارکت بیشتر مردم و مسئولان را می‌طلبد.

شریفی گفت: هر ساله روز درختکاری 380 تا 400 اصله درخت توزیع می‌شود و در 350 اصله درخت توزیع شده تا در راستای توسعه پایدار و ایجاد فضای سبز قدم‌هایی برداشته شود.

این مسئول با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای 235 هزار هکتار پارک جنگلی است، متذکر شد: هم‌اکنون در راستای ایجاد فضای سبز مناسب و تفریح‌گاه  27 هزار هکتار زمین تحویل شهرداری شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون 2 هزارهکتار فضای سبز ایجاد شده که 123 هکتار آن جنگل‌های دست‌کار است.

انتهای پیام/2248/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول