اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان:

استان اصفهان نخستین استان در بهینه سازی مصرف سوخت است

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان نخستین استان کشور در اجرای بهینه‌سازی مصرف سوخت در سایه حمایتی قانون هدفمند کردن یارانه‌ها شد.

استان اصفهان نخستین استان در بهینه سازی مصرف سوخت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی تقی‌پور ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای استان اصفهان در رابطه با فعالیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: اعضای حقوقی این سازمان 674 شرکت و اعضای حقیقی 11 هزار و 54 نفر هستند.

وی ادامه داد: در سال 90 میان سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان و سازمان جهاد کشاورزی استان تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر واگذاری صدور مجوز فعالیت‌ شرکت‌های فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی منعقد شد که در این زمان تعداد 153 شرکت فنی مهندسی در استان داشتیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان افزود: پس از سال 91 شرکت‌هایی که تاکنون از این شبکه به دلیل غیرفعال بودن و یا وجود مشکلاتی در خود شرکت عزل شده‌اند تعداد 17 شرکت بودند که در مجموع 11 درصد از کل شرکت‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی تصریح کرد: تعداد 3 شرکت از سال گذشته تاکنون به شرکت‌های خدمات مشاوره استان افزوده شده‌اند که 2 درصد از مجموع شرکت‌ها را در بر می‌گیرند.

تقی‌پور با بیان اینکه سیاست سازمان جلوگیری از توسعه کمّی شرکت‌ها است خاطر نشان کرد: در راستای این سیاست و با توجه به منطقه و شرایط استان، خشکسالی و قطع اعتبارات دولتی تصمیم گرفته شد از توسعه کمّی شرکت‌ها جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 139 شرکت فنی مهندسی در مرکز استان مستقر هستند که 6.5 درصد از کل شرکت‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه نسبت تعداد اعضای شرکت‌های فنی مهندسی به کل اعضای حقوقی ما نزدیک به 21 درصد است، گفت: با توجه به اینکه به طور میانگین 4 نفر در هر یک از این شرکت‌ها مشغول به فعالیت هستند که تعداد کل اعضا 556 نفر می‌شود و نسبت به کل اعضای حقیقی استان 5 درصد از آنها در این شرکت‌ها فعالیت دارند.

وی افزود: شرکت‌هایی که مجوز فعالیت خود را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان دریافت کرده‌اند تعداد 117 شرکت فنی مهندسی هستند که 84 درصد از شرکت‌ها را شامل می‌شود و مابقی به دلایل مختلف هنوز موفق به دریافت مجوز فعالیت از سازمان نشده‌اند.

تقی‌پور تصریح کرد: تعداد شرکت‌هایی که در زمینه صدور پروانه‌های دامپروری فعالیت می‌کنند 127 شرکت هستند ، 117 شرکت‌های فعال در زمینه صدور پروانه فعالیت‌های گلخانه، 37 شرکت‌ دارای مجوز فروش سموم دفع آفات گیاهی، 32 شرکت‌ مجوز فعالیت آزمایشگاه تشخیص آفات گیاهان هستند که تعداد121 شرکت از مجموع 139 شرکت‌ فنی و مهندسی در استان اصفهان موفق به دریافت تسهیلات از حمایت از توسعه بانک کشاورزی دریافت کنند.

وی گفت: در مجموع از سال 89 و از ابتدای شروع کار شورای سوم در سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان 28 جلسه حل اختلاف بین کارشناسان شرکت‌های فنی مهندسی در سازمان، 16 جلسه کمیته استانی برنامه‌ریزی استقرار شبکه و 39 جلسه کمیته استقرار شبکه در شهرستان تشکیل شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان اقدامات شاخص سازمان نظام مهندسی کشاورزی را به شرح زیر دانست: استان اصفهان نخستین استانی است که مجوز فعالیت شرکت‌های فنی مهندسی درون سازمان نظام مهندسی صادر می‌شود و همچنین نخستین استان در زمینه واگذاری انجام تشکیلات صدور پروانه در کشور است.

وی ادامه داد: استان اصفهان جز 3 استان برتر کشور است که کانون انجمن‌های صنفی در آن تشکیل شده است و اولین استان‌ هستیم که در آن بیش از 38 واحد فعالیت در حوزه منابع طبیعی به شرکت‌های فنی و مهندسی با اعتبارات مناسبی واگذار شد.

تقی‌پور از اقدامات دیگر را طرح آمارگیری از محصولات باغی سال 89 دانست و افزود: سال گذشته نیز طرح راستی‌آزمایی محصولات کشاورزی را داشتیم که با مشارکت شرکت‌های فنی و مهندسی به خوبی انجام شد و همچنین اولین استان کشور در اجرای بهینه‌سازی مصرف سوخت در سایه حمایتی قانون هدفمند کردن یارانه‌ها شدیم.

انتهای پیام/63015/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول