اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

استحصال 6 میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان‌جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در سال جاری حدود 6 میلیون مترمکعب آب در بندهای خاکی و سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی استحصال شده است.

استحصال 6 میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان‌جنوبی

حبیب‌الله شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: میزان بارندگی از سال گذشته تاکنون در بیشتر شهرستان‌های خراسان جنوبی به جز شهرستان نهبندان وضعیت خوبی داشته است.

وی با بیان این‌که خشکسالی یکی از مهم‌ترین محدودیت‌های طبیعی و محیطی این استان بوده است، اضافه کرد: بیابانی بودن و وجود مراتع فقیر در خراسان جنوبی از دیگر محدودیت‌های طبیعی و محیطی استان است.

81 درصد مساحت خراسان جنوبی اراضی بیابانی و مراتع کم‌تراکم بیابانی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال گذشته حدود 12 میلیون متر مکعب آب در بندهای خاکی و سازه‌های آبخیزداری استان استحصال شده است.

شریفی به میزان آب استحصال شده در سال جاری اشاره کرد و افزود: در سال جاری 6 میلیون مترمکعب آب در بندهای خاکی و سازه‌های آبخیزداری استان استحصال شده است.

وی با بیان این‎که خراسان جنوبی دارای مراتع فقیر است، اذعان داشت: حدود 81 درصد از مساحت استان را اراضی بیابانی و مراتع کم تراکم بیابانی تشکیل می‌دهد.

وجود 5 میلیون هکتار اراضی بیابانی در خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: اراضی بیابانی و مراتع کم‌تراکم خراسان جنوبی 12 میلیون هکتار است.

شریفی با بیان این‎که از این میزان 5 میلیون هکتار بیابان است، یادآور شد: مراتع کم‌تراکم بیابانی خراسان جنوبی 8 میلیون هکتار است.

وی متذکر شد: نهال‌کاری، بذرپاشی و ایجاد هلالی آبگیر از جمله اقدامات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی برای بیابان‌زدایی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان این‌که در حال حاضر وسعت جنگل‌های خراسان جنوبی 635 هزار هکتار است، اذعان داشت: ذخیرگاه با ارزش تگ احمد شاهی نهبندان از مهم‌ترین جنگل‌های خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/69021/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول