اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل منابع طبیعی خراسان جنوبی خبر داد

1446 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای بیابان‌زدایی خراسان جنوبی

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: اعتبار مورد نیاز طرح‌های جامع منابع طبیعی در راستای کنترل پدیده گردو غبار و بیابان‌زایی در سطح استان بالغ بر یک‌میلیارد و 446 میلیون ریال برآورد شده است.

1446 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای بیابان‌زدایی خراسان جنوبی

حبیب‌الله شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: محدودیت‌های منابع آب و منابع اراضی، فقدان الگوی کاربردی اراضی، عدم تدوین سیاست و استراتژی مناسب برای مقابله با فرسایش بادی از عوامل بیابانزایی و افزایش بیابان‌ها در خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: در راستای مقابله با بیابان‌زایی در خراسان جنوبی تپه‌های ماسه‌ای روان در مناطق بحرانی تثبیت شده است. 

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تشویق مشارکت عمومی در برنامه‌ریزی و فعالیت‌های مقدماتی برای یافتن شکل کاربری و بهره‌برداری صحیح اراضی حائز اهمیت است.

شریفی افزود: تهیه و اجرای طرح‌های مقابله با کانون‌های بحرانی فرسایش بادی اولویت‌دار استان و کنترل و استحصال رواناب و بهره‌برداری از آب‌های سطحی در مناطق بیابانی از بیابانزایی جلوگیری می‌کند.

این مسئول اصلاح روش‌های تامین انرژی در مناطق مستعد به بیابان‌زایی و بهبود وضعیت معیشت اقتصادی ساکنان بیابان را از راهکارها و اصول اساسی در راستای بیابان‌زدایی در استان برشمرد.

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اضافه کرد: بیابان‌زدایی مسئله‌ای جهانی بوده و تنها به مناطق جغرافیایی خاص محدود نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ایران با کشورهای متأثر از فرآیند بیابان‌زدایی همکاری دو جانبه دارد، تصریح کرد: این همکاری بیانگر تعهدات ایران در زمینه‌های مذکور و نیز در زمینه ائتلاف جهانی علیه فروسائی زیست محیطی به ویژه بیابان‌زدایی است.

شریفی متذکر شد: در راستای مبارزه با فرسایش بادی و کنترل گرد و غبار و فرسایش بادی در سال 1388 منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اقدام به تهیه طرح منشأیابی گردوغبار و طوفان حاصل از فرسایش بادی و راهکارهای مقابله با آن کرده است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: اعتبار مورد نیاز طرح‌های جامع منابع طبیعی در راستای کنترل پدیده گردو غبار و بیابانزایی در سطح استان بالغ بر یک‌میلیارد و 446 میلیون ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/69013/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول